HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 intryckt membran
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2013/03/23 :  11:25:05  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply

och så hände det som jag nästan räknat med. städerskan (eller var det frugan? men hon nekar) har lyckats trycka in dammkappan (eller vad den där lilla utåtbuktande bulan i mitten kallas) på BÅDA basarna. hade tydligt sagt att hon skulle vara försiktig tunt högtalarna.

Vad gör man bäst? På ena basen är bulan helt intryckt så att den blir en inverterad bula som vissa andra högtalare har. Ska man trycka in den helt på den andra, låtsas som om man har tweakat och gilla läget?

/filip

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/03/23 :  12:16:11  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Försök suga ut den med hjälp av dammsugaren på låg effekt.
Men du, vad har din fru för böjelser som gillar att pilla/tafsa på högtalarelement?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2013/03/23 :  12:16:45  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag har pratat med min fru om dina högtalare och hon nekar också. Hon bad mig hälsa dig att du kan städa ditt musikrum själv eller åtminstone högtalarna. Själv så har jag ett gallerskydd för mina basar och jag städar själv i musikrummet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000