Author |
Topic |
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
Bardis
Member
3348 Posts |
Posted - 2013/03/14 : 08:20:55
|
RIP Lyssnade mycket på dem i min ungdom. Vi har en praktikant på jobbet. Frågade om ungdomen av i dag lyssnar något på Iron Maiden. De var praktikantens favoriter. han hade redan avverkat två livespelningar med dem. Så på något sätt lever arvet vidare. |
Modda allt som går att modda! |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2013/03/14 : 11:17:57
|
Mkt tråkiga besked, Clive hade ett distinkt sätt att spela och det blev helt klart annorlunda när Nicko tog över pinnarna. Har svårt att välja någon favorit mellan dem dock. |
Min anläggningstråd |
|
|
Mirage
Member
493 Posts |
Posted - 2013/03/14 : 19:21:38
|
Ja, det var ju en tråkig nyhet. Jag har inte heller lyckats bestämma mig för vem som är bästa trummisen i Maiden, bägge väldigt bra på sitt sätt.
Clive Burrs spel på de första albumen är dock fantastiskt, trummorna blir verkligen en del av melodierna; inte bara ett komp! Killers när nog det album där detta framgår mest, ett album som jag underskattade när jag var yngre. Det är dock det enda av de gamla jag har på CD, får nog komplettera lite.... Men jag har dem på vinyl iaf.
Var tvungen att kolla om det var Clive som spelade första gången jag såg Iron Maiden, på Scandinavium -83, men enligt Wikipedia spelade han bara på den första konserten (i Stuttgart) på World Piece Tour. Eller gjorde verkligen det, det står bara att nästa konsert var Nickos första? Med tanke på att Clive inte var med på Piece of Mind som kom ut alldeles då verkar det konstigt om han spelade på den konserten, ett mysterium!
Vila i frid Clive Burr! |
Erik Nyström Mitt system eller här |
|
|
|
Topic |
|