HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 ClasOhlson tappat sin särart?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/03/07 :  09:45:26  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Någon fler som tycker att det bara går utför med sortimentet hos Clas Ohlson butikerna? Blir mer och mer som en traditionell järnaffär och inredningsbutik, och har snart helt tappat sin särart.

/Mats, född nyfiken

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2013/03/07 :  10:06:06  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
De senaste åren har det helt klart blivit mer och mer krims-krams. Jag var inne för ett tag sedan för att köpa en nytt frässtål och fick veta att ett helt vanligt, rakt frässtål var beställningsvara i denna butik trots att stålet fanns i katalogen.
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/03/07 :  10:43:32  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Jula har en hel massa frässtål vet jag, har för mig jag köpte min handöverfräs där också. Sist letade jag efter audiokontakter hos Classe, bara för att upptäcka att det slutat även med detta :(

Köper bara lampor o rakhyvlar hos Classe nuförtiden...

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2675 Posts

Posted - 2013/03/07 :  11:10:43  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Det var länge sedan Classe slutade vara gubbdagis.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/03/07 :  11:45:56  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Tror också mystiken har försvunnit lite allteftersom fler och fler butiker öppnat. Kommer ihåg hur spännande det var att åka till Insjön och se alla grejor man bara sett i en katalog innan. Kommer också ihåg att det var stort då man öppnade butik i Gallerian i Stockholm som jag tror var den första butiken utanför Insjön(?)
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2013/03/07 :  12:49:38  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Men för tusan, ångmaskinen finns ju kvar.

http://www.clasohlson.com/se/%C3%85ngmaskin-D10/Pr345734000

Annars har du ju helt rätt. Var också och letade efter frässtål och hittade på Jula.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/03/07 :  15:05:50  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag får känslan av att CO, Biltema, Teknikmagasinet mm mm har samma leverantör.
Förr upplevde man att CO stod lite högre i kvalitet
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/03/07 :  16:59:26  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag köpte min första kvartett rör från Klas-i-Sjön. Fyra stycken EL34 av fabrikat Tungsram till en Audio Innovation-klon.
Man kunde förgyllda (nåja) audiokontakter men även de är sedan länge borta.

Nu tittar jag lite på ett gäng ottomanrullar till min stereobänk, men de är säkert mycket billigare hos Harald Nyborg.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2013/03/08 :  06:49:41  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Det känns som att mycket av det roliga förr i deras sortiment har
runnit iväg till Jula och Kjell ...
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/03/08 :  08:13:18  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Minns när jag köpte mina första elektronikkomponenter på Classe i Gallerian. Då var det deras enda butik i Stockholm.
Nu finns de överallt och påminner mest om vilken Rusta eller ÖoB butik som helst.

Det är likadant med fler gubbdagis, Kjell o Co, Biltema och Jula har också börjat fylla ut sortimentet med haklappar och hundben för att locka en bredare kundkrets.
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/03/08 :  11:45:41  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Kjell o Jula är bra än så länge i vart fall tycker jag, men Classe besöker jag allt mer sällan nuförtiden...
Teknikmagasinet är också en sån butik man handlar i var 7e år ungefär.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000