HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Fidelify - Spotify klient med stöd för WASAPI/ASIO
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2013/02/14 :  11:43:23  Show Profile Send har-man a Private Message  Reply
Hej hittade detta program idag och ser ingen tråd om den i forumet.

http://www.fidelify.net/

Länk till skaparens egna tråd på avforum.no

http://avforum.no/forum/generell-htpc/113775-fidelify-high-fidelity-spotify-client-asio-wasapi-convolver.html

Klient för Spotify med stöd för wasapi och asio.

Har haft problem med bitfel med min Hiface EVO kopplade till mina Genelec och har inte kört spotify på ett tag.

Testade detta programmet idag och om än lite buggigt så fungerar det väldigt bra utan massa störande ljud och ett märkbart bättre ljud ur spotify, iallafall på min anläggning.

Kräver dock ett Premium konto.

Alexander

/aLEX

Ryssen
100.000-klubben

8780 Posts

Posted - 2013/02/14 :  17:05:05  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Tack för tipset,skall provas.Lite tråkigt gräns snitt men det skulle visst bli bättre i nästa verision.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8780 Posts

Posted - 2013/02/20 :  18:20:38  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Outputen blir högre genom detta program.
Och jag inbillar mig att ljudkvaliteten är högre.
Nån mer som provat?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2013/04/04 :  19:20:30  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Lyssnade lite snabbt och tycker att det låter mer öppet och detaljerat med settings inställt på WASAPI på min Win7 Laptop.

Eftersom man kopplar bort en massa tjafs som K-mixer och annat i Windows så bör det också vara rimligt att man även i praktiken får en förbättring. Lyssnar precis på EST och det låter riktigt bra. Tyckte också att jag hörde mer detaljer i exempelvis Petra Marklunds röst.
Försökte att juster nivån då jag hoppade mellan Fidelify och Spotify standard klienten.

Testa själva och se vad ni tycker.

Gränssnittet är rätt så fattigt i dag men det går säkert att utveckla.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/09/06 :  13:58:40  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Bumpar lite och undrar ifall det händer nåt med Fidelify...

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000