HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Det sämsta skit som någonsin tillverkats....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/01/12 :  13:53:28  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
En sopskyffel från Coop/Konsum där skaftet är programmerat att lossna varje gång skyffeln är full i aska, och man är går på en ryamatta...
Den funkar gjämt!
Bra gjort Coop....

Fyll på
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2013/01/12 :  16:26:15  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Pris och kvalitet brukar hänga samman, om du har en professionell städshop i närheten av var du bor, så rekomenderas ett inköp där istället.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/12 :  16:41:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det är lite som de billiga high-techprylar man ibland köper på Lidl. Regnponchon är väl OK när jag fått limma fast ett och annat som lossnat. Supercykelpumpen är väl ett typiskt exempel på billigt junk som verkar hur superduper som helst men som bara ramlar isår och slutar fungera.

Däremot har jag några bits som faktiskt fortfarande är ganska fina och vars runda plastask hänger med utan skråmor. Köpte satsen för över 20 år sedan billigt på OK (när Ok hette OK).
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2013/01/12 :  19:13:21  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
Samtliga Xenon konverteringkit, med vilka man kan uppgradera sin 240 eller Polo från 83 med ny fräch korrekt ljusbild, ungefär som kattskit slängd mot en vägg.
Go to Top of Page

everwake
Member

268 Posts

Posted - 2013/01/12 :  20:47:19  Show Profile Send everwake a Private Message  Reply
den där sopkvasten har jag också, fast köpt på jula, 49kr, och jag håller med, sämre är svårt att göra, dessutom är gummiläppen så hårt att hälften glider in under skyffeln...
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/01/12 :  21:13:50  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
+1 på sopwiths kommentar
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2013/01/13 :  00:36:56  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Devisen, man får vad man betalar för gäller fortfarande.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Edited by - Bubbel on 2013/01/13 00:37:10
Go to Top of Page

Jazzskägg
fd. Mattias A

424 Posts

Posted - 2013/01/13 :  10:41:38  Show Profile Send Jazzskägg a Private Message  Reply
Min farmor sa alltid att den som köper billigt köper dyrt,

d,i,y amatör som inte riktigt vet hur man gör men det spelar ingen roll så länge det är skoj
------------------------Jazzskäggs byggtråd------
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=72340
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/01/13 :  10:48:28  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Kan bara hålla med.
Därför lägger jag gärna till lite extra för att få något bra om jag skall köpa något då det lönar sig i längden. Synd bara att folk köper så mycket lågpris-skit idag som dom annars inte skulle köpt om det varit "normalpriser".
Förr köpte man kvalitetsprylar som höll i decennier, nu håller de något år eller två.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/01/13 :  11:00:13  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Everwake,
quote:
dessutom är gummiläppen så hårt att hälften glider in under skyffeln...

Ja den funktionen har min skyffel också...
Men man undrar ju om konstruktören avsiktligt j-as, eller om han inte förstått hur en sopskyffel fungerar
Eller om han är så slug, att han kalkylerar med att köparen märker först efter köpet att den iaf inte går att använda som en sopskyffel..

Kanske bör man börja prenumerera på råd&rön och fördjupa sig i sopskyffel-teknologi för att kunna bedöma produktens grad av kundnytta
Undrar vad Coop gillat om jag i butiken brutit förpackningen för att göra en liten objektiv sop-test där bakom kyldisken innan jag överväger min investering

Ingen mer som förvånats över dagens briljanta produkter?
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2013/01/13 11:06:36
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/13 :  11:50:38  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Min farmor sa alltid att den som köper billigt köper dyrt,

Kul! Hustrun drar ibland ett gammalt ryskt ordspråk - Den snåle betalar alltid dubbelt.
Go to Top of Page

Brandmästaren
Member

203 Posts

Posted - 2013/01/13 :  12:12:50  Show Profile Send Brandmästaren a Private Message  Reply
Påminner om de som åker runt stan kors och tvärs med rabattkupongerna i näven för att spara några kronor.
Att det kostar att ta sig runt hit och dit räknar de sällan med...

Figge.

Mitt system:
Yamaha RX-A3010 förstärkare 5.2 (11.2), Alto Macro 3.4PC filter och 2st Macro 2400 till subbarna.
DIY högtalare, 5st MTM med 8G40 och CP21 samt 4st subbar med SM115K.
HPD-dator, Technics CD och SL1200 med Ortofon MC-pickup.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/01/13 :  12:25:32  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Figge
quote:
Påminner om de som åker runt stan kors och tvärs med rabattkupongerna i näven för att spara några kronor.
Att det kostar att ta sig runt hit och dit räknar de sällan med...

Min sambo åkte nog ca 60 mil till Ullared
Köpte strumpor och ett par shorts till barnen, samt och någon massage-grunka (som var trasig när hon väl kom hem), med motiveringen att allt är ju så billigt där nere...
Hmm

Men vad mest intressant är hur OTROLIGT dåligt man över huvudet taget lyckas producera saker i dag
Det känns nästan som en prestation att man lyckas missa målet så fullständigt

En sopskyffel....
Hur svårt kan det vara?

Och vad är det tänkt att man skall använda den till?

Har man bara sett en sopskyffel på bild och kopierat, utan att förstå vad den skall användas till?
Hmm...

Kanske skall man ha de till att skrapa rutorna på bilen...
Näää det duger den inte till..

Kanske som uppkörningsramper för att backa in bilen i garaget?
Hmm...

Ja det är ett mysterium...
Vad tänkte man egentligen?

/Pix

Edited by - pix on 2013/01/13 12:33:54
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/01/13 :  13:26:08  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Varför skall de producera bättre prylar när ni köper de billiga och dåliga? :)

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2013/01/13 :  13:39:36  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
En sopskyffel....
Hur svårt kan det vara?

Och vad är det tänkt att man skall använda den till?

Har man bara sett en sopskyffel på bild och kopierat, utan att förstå vad den skall användas till?
Hmm...

Kanske skall man ha de till att skrapa rutorna på bilen...
Näää det duger den inte till..

Kanske som uppkörningsramper för att backa in bilen i garaget?
Hmm...

Ja det är ett mysterium...
Vad tänkte man egentligen?

Ett av våra livsfunderingar vad f*n har hänt, nä det är väl dags att tillverka det själv så att man vet att det fungerar och håller

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/01/13 :  14:21:35  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
En bekant till mig vägrar kategoriskt att anlita yrkesmän och hantverkare.
Inte för att få saker billigare jorda, utan enbart för att det är ända sättet att få det rätt gjort
Det kanske ligger något i det
/Pix

Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2013/01/13 :  15:20:58  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
Jag tvivlar på att någon har tillverkat något sämre än standard CD-fodral.

Det måste ha kostat åtskilliga miljoner att utveckla en plast som inte tål att ta i (en Happy Meal-leksak kan man köra över med bilen och den håller).

/Tomas

Vinyl, one of the four building blocks of the universe.

min anläggning ser du här
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/01/13 :  17:23:20  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Oj
Din slår min Tomas!
Tänk vilka volymer av en totalt värdelös produkt man lyckats åstadkomma, och dessutom lyckats prångla ut i hela världen
Hur skulle man kunna gjort denna sämre lämpad för sitt syfte?

Hmmm

Nä jag kommer inte på något..
/Pix

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/01/13 :  21:49:34  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Det som i så fall är sämre än standard CD fodral är nog ett dubbelfodral.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2013/01/14 :  13:10:14  Show Profile Send jonny99 a Private Message  Reply
Som sagts tidigare, i valet mellan billigt skit och riktiga grejor så väljer de flesta billigt skit. Vårt fina kapitalistiska system svarar genom att sälja billigt skit till oss.

Det finns en tysk affärskedja/onlineaffär som har som affärside att sälja "riktiga grejor" inom lite olika områden:
http://www.manufactum.com

Det blir ju lite dyrt och omständigt att skicka en riktig sopkvast från tysklandhttp://www.manufactum.com/standing-brush-set-beechwood-steel-plate-p1464704/?c=193655
men det är inspirerande att klicka sig igenom deras katalog. Ibland hittar man samma grejor på lite närmare håll. Det var så jag hittade min Denby "never drip" tekanna.
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2013/01/19 :  14:52:23  Show Profile Send new order a Private Message  Reply
Min LG Optimus Black mobiltelefon måste vara en av de sämsta smartphones som tillverkats.Dessutom av en tillverkare som totalt skiter i att uppdatera mjukvaran för att få den att fungera.Ett totalt värdelöst skräp som jag nästan stod ut med under 1,5 år.Sen gick det inte längre.Sant som sagts.Den som köper billigt köper dyrt.Hade varit bättre att använda pengarna jag köpte den för som toapapper.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2013/01/19 :  15:12:06  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
quote:
Det blir ju lite dyrt och omständigt att skicka en riktig sopkvast
Vi har en sopkvast gjord i trä och med tagelborst med tillhörande skyffel. Den köpte vi på 70-talet och vi håller hårt på den. Det är en paradox att vi sam tidigt som vi ska vara miljövänliga så måste vi köpa nytt för att grejerna inte håller. En bra grej som jag kan tipsa om nu i vintertid. Det är en snöskyffel från Biltema (14-055)som verkligen är bra och kostar endast 199 spänn.

Edited by - gcs on 2013/01/19 15:24:51
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2013/01/19 :  15:31:19  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Det är märkligt att ekonomisk livslängd
och teknisk livslängd inte harmonierar
med politiskta doktriner.

Vi måste konsumera för att BNP:n inte
ska sjunka.
Samtidig ska vi inte konsumera pga
hänsyn till miljön.

Närproducerat och reparation är miljö-
vänligt.
Men räknas som ett dyrare alternativ,
vilket ses som en konsumtions broms.

Fattar Ni varför man gillar forumets
DIY-trådar.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/01/19 :  19:12:46  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Tommy
Ekonomisk ressession (negativ tillväxt) är ju liktydigt med depression enligt politikerna.
Nu har iaf jag dragit mitt strå till stacken för att undvika denna missär och köpt en ny sopskyffel
Är det ingen mer som köpt grejer, där man funderar hur fasiken tänkte man egentligen?
Själv tycker jag kvaliteten numera blivit så dålig att det är lite smålustigt att besöka många affärer
/Pix

Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2013/01/19 :  20:19:38  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message  Reply
Köpte en teflon panna från Ö&B som var krokig, låg inte jämt på plattan redan från start.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/01/19 :  21:08:00  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Aha
Var den krokig vid leverans, eller blev den krokig av värmen?
Tack för den Ö&B!

En stekpanna...
Borde inte värmetålighet det första kriteriet vid en sådan konstruktion?
Hmm, hur tänkte man egentligen?
Kanske en stekpanna att äta mat ur (ja kall mat då förståss)

Hur tusan lyckades människan flyga till månen -69, när man i dag inte fixar att tillverka en värmetålig stekpanna..

/Pix

Ps. Jag ä int bitter..

Edited by - pix on 2013/01/19 21:10:41
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000