HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 PE 33 Studio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Conviction
Starting Member

13 Posts

Posted - 2012/12/18 :  17:19:31  Show Profile Send Conviction a Private Message  Reply
Hej!

Har precis fått fatt i en gammal Perpetuum-Ebner PE33 Studio som behöver lite omsorg. Det är en precis likadan som i den här tråden (nederst): http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=292682&page=2

Spelaren har fått ny rem och jag har justerat tonarmen så gott jag kan, men är fortfarande inte helt hundra på den.

Det största problemet är dock mellanjhulet (idler wheel) som inte är original. Tallriken går för fort, men av åtskilliga trådar jag läst att döma lär mellanhjulets storlek inte påverka hastigheten, utan snarare greppet. Hur som tror jag utväxlingen blivit halverat, dvs. 33-vars funkar bra på 16.

Det här är överkurs för mig och jag efterlyser därför hjälp. Någon i Göteborgsområdet som orkar ta sig an den? Eller tror ni vi kan reda ut det här på forumet?

Jag gissar att den är värd omsorgen. Annars får den gå vidare.

Hälsar Olle

* Här finns en gammal inscannad originalbroschyr: http://perpetuum-ebner.pytalhost.com/33p/

Edited by - Conviction on 2012/12/18 17:20:32

Bardis
Member

3347 Posts

Posted - 2012/12/18 :  19:02:04  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Går det koppla om mellan 110V och 220V?

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000