HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Måste det till elektronisk delning eller biamp
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ekand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2012/12/18 :  11:03:52  Show Profile Send ekand a Private Message  Reply
Hej

Mitt huvud ställer frågor som jag inte själv lyckas läsa mig till på nätet.

Om jag bygger en högtalare där basen har högra känslighet än övriga element! Är det Biamp med elektronisk delning som gäller då eller kan man göra på något annat sätt?

Jag är fortfarande inne på rcf 15-554 i en ML TL. Men jag funderar att gifta ihop den med en bredbandare och köra rcf upp till 150Hz.

Rcf 99db/w
bredbandare 87-90db/w

Hoppas på svar

Fredrik

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/12/18 :  11:22:17  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
MiniDSP !

Fast det går nog att lösa med passiva filter också.
man kan göra så men det är inte rätt

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2012/12/18 :  12:13:10  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Du vill inte dämpa bort effekt ur basen. Ett passivt filter för 150 Hz blir stort och dyrt om det ska tåla någon effekt. Aktiv delning är att rekommendera.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

ekand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2012/12/18 :  12:21:07  Show Profile Send ekand a Private Message  Reply

quote:
Ett passivt filter för 150 Hz blir stort och dyrt om det ska tåla någon effekt. Aktiv delning är att rekommendera.

Detta har jag ju läst tusen ggr Klart som renat brännvin att det blir både dyrt och dumt. Skäms på dig Fredrik!

quote:
MiniDSP

Hade varit drömmen

Tur att ni vill svara på dumma frågor.

Fredrik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000