HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Spelare för media och spotify
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Levator
Member

295 Posts

Posted - 2012/10/25 :  21:17:41  Show Profile Send Levator a Private Message  Reply
Nu när Logitehc spelare går i graven,så verkar det finnas ett tomrum att fylla med någon billigare variant av mediaspelare.
Vad finns det för alternativ om man vill spela filer lagrade på NAS eller USB Spotify Högupplöst och gärna kontrollera med en Smartphone eller Ipad.
Vad är era erfarenheter och hur har ni löst det?

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/10/25 :  22:21:21  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Även om Logitech lägger ner sin SB-serie innebär inte det att befintliga prylar slutar att funka.
Squeezeboxprylarna lever kvar och levererar. Finns många att köpa till bra priser.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/10/25 :  22:22:06  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Du menar att alla klämboxar helt plötsligt är spårlöst försvunna?
De är ju dessutom open source...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2012/10/25 22:22:56
Go to Top of Page

Levator
Member

295 Posts

Posted - 2012/10/25 :  22:44:24  Show Profile Send Levator a Private Message  Reply
Nej jag menade inte att dom helt plötsligt skulle försvinna, jag har en själv,och jag hoppas den står kvar imorgon.Men lagret kommer väl ta slut någon gång iom dom inte har tillverkning.
Och vad finns det för alternativ att välja då, det billigaste verkar vara dubbelt så dyrt som Logitechs maskiner
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/10/26 :  10:50:14  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Tänker du på kommande generationer eller funderar du på vad du skall skaffa den dagen din SB går sönder?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Levator
Member

295 Posts

Posted - 2012/10/26 :  14:31:28  Show Profile Send Levator a Private Message  Reply
Tänkte på den dagen min sb går sönder,har en classic som inte klarar högupplöst.Det känns frestande att köpa favoritalbumen högupplöst
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/10/26 :  16:59:51  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Köp en Touch så snart du kan då

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/10/26 :  17:00:26  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Då är det bara att passa på att köpa en Touch innan de tar slut!

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2012/10/27 :  10:00:18  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
Sonos!!!!!
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2012/10/27 :  10:29:25  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Antar att jag hade tur, hittade en sprillans ny Touch hos Expert för 350:- sista dagen de hade öppet, 80% rabatt.

SB med iPeng är en "lyxig" lösning för i sammanhanget kaffepengar.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/10/27 :  14:56:12  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Ser att Zombie och jag lyckades posta samma svar nästan samtidigt.

Klarar Sonos högupplöst nu? Det verkar vara ett önskemål från Levator.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000