Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2012/10/20 : 16:02:01
|
Inget överlapp och hemsk frekvensgång brukar vara normen för det flesta coax som jag sett så jag hade inte särskilt höga förväntningar när jag tittade efter frekvenskurvan hos SN6-150CX. Men i stället ser man en generös överlappning och väldigt jämn frekvensgång. MiniDSP + miniamp så har man nog en välljudande liten aktiv stativare eller MLTL.
Storebror liknar dock mer normen och kommer med betydligt större prislapp. Finns nog bättre val där. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7954 Posts |
Posted - 2012/10/20 : 16:53:38
|
Den lilla i kombination med en 12" eller 15" bas per kanal och aktiv delning skulle vara riktigt spännande att testa. Jag tror att det skulle gå att få till någonting riktigt bra med en budget på under 4000:- för samtliga element. |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|