HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Fråga angående jord
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/10/19 :  18:24:52  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Hej!

Är snart klar med mitt lååånga slutstegsprojekt, ett Firstwatt F3. I rummet där den skall spela har strömuttagen inga jordbleck. Funderar på att dra en kabel från ett oanvänt uttag i köket och installera ett nytt uttag. Är det värt besväret?

-

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/10/19 :  18:33:31  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Behöver du jordat uttag är det så klart värt besväret. Har själv fått dra om en massa kabel pga behovet

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8630 Posts

Posted - 2012/10/19 :  18:40:36  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Frågan är om man får dra från rum till rum,utan ska gå från centralen direkt?
En F3:a har du nån bild?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2012/10/19 :  19:27:20  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Nej, man får inte göra som ni beskriver!
Om man ska göra på rätt sätt så måste alla uttag i ett rum jordas..... Till centralen.

Någon som är mera kunnig kan säkert förklara mer specifikt hur det ska gå till

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2012/10/19 :  19:29:50  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Du kan ju föresten pröva att koppla din anläggning till ett jordat uttag för att se om du tycker att det verkar värt besväret.
Själv kör jag min anläggning ojordad utan problem

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/10/19 :  21:48:32  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Aha, tack för förslagen. Ska se om jag kan få till någon bild.
Bor i bostadsrätt med ett nyinstallerat skåp med "automatsäkringar", rotar inte gärna i detta på egen hand.

Vad finns det för knep att ta till så att det inte blir några bekymmer med jordningen? Just nu blir det enbart en "blind" koppling till chassiet.

-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000