HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tyskland - Sverige 4-4
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/10/16 :  22:48:56  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Sådan här underhållning borde förbjudas. Varken bra för hjärtat eller grannsämjan.

-

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/10/16 :  22:58:49  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
När Tyskarna gjorde 2-0 stängde jag av...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/10/16 :  23:23:59  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hämta upp 4-0 till oavgjort, mot Tyskland dessutom. Det är ju fantastiskt bra gjort!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2012/10/16 :  23:50:30  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Min granne uppskattade inte mina glädjerop vid 4-4.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/10/17 :  08:16:07  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Se här hur "Hitler" reagerade när han fick veta slutresultatet.

http://www.youtube.com/watch?v=V27N8iQM_No

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2012/10/17 :  10:45:59  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Satt i bilen och lyssnade, kul att följa Lasse Granqvist när han går upp i falsett.
Första halvlek var tydligen Sveriges sämsta match någonsin.
Villken vändning!
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/10/17 :  11:51:03  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Men vad gjorde tyskarna på planen andra halvlek!


Var det "tyskt övermod" som gjorde att dom släppte
in 4 bollar?

Eller var det något mentalt som gjorde att dom inte
gjorde det där extra?

Dom svenska målen var proffsiga, utom målvakts-tabben.

Oavsett hur man för klarar andra havlek tycket jag att
det roliga var att det inte var Slatan som gjorde alla
målen. Utan dom fördelades på laget.

Kul kul kul.




Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

nisseW
Member

531 Posts

Posted - 2012/10/17 :  13:56:38  Show Profile Send nisseW a Private Message  Reply
Jag gick på Linköping Timrå ( storstryk 1-5)
och missade hela grejen.

Blufföretag är ingen bluff, de finns i verkligheten!
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/10/17 :  22:49:42  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Synd att inte Kim Källström fick spela från start. Kim och Anders Svensson borde ju varit självskrivna.
Fast bortsett från detta var det en av de mest fantastiska matcher jag sett. Först måste man erkänna att tyskarna har ett härligt lag som spelar positiv fotboll. Sveriges upphämtning var magisk! Vilket lag vi har trots allt! Zlatan är ett fotbollsgeni men det visste vi ju redan.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2012/10/17 :  23:33:32  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Andra halvleken var 10 procent fotboll och 90 procent psykologi
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/10/18 :  08:53:16  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
hjort@

Något hände i hjärnan på dom tyska spelarna......
.....dom lyckades inte ens hålla tätt.

Kolla sedan på "målvaks tavlan"! Det är mycket "otysk"
fotboll.

Men OK, dom får spela lika "otysk" fotboll i
returmätet.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/10/18 :  11:32:30  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Saxat från dagens Eko:

Vimmerby
Tyskar tröstas med fri entré
Publicerat: kl 04:43 , Nyheter P4 Kalmar Kommentera

Här tröstas deppiga tyskar med fri entré. Efter 4-4-matchen i VM-kvalet mot Tyskland bjuder Astrid Lindgrens Näs utanför Vimmerby alla tyskar på fri entré resten av veckan, som extra tröst. Anledningen är ett twitterlöfte från chefen Kjell Åke Hansson, under matchen, om Tyskland skulle släppa in ett fjärde mål.- Jag trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle ske. Men nu är det med glädje vi ger lite gratis kulturell tröst till de deppiga tyska medborgare som tar sig till Vimmerby, säger Kjell Åke Hansson i ett pressmeddelande.

Han betecknar Astrid Lindgren som minst lika älskad i Tyskland som Klose och Beckenbauer.


Tysken är bara föööör goooo!


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2012/10/18 :  13:29:40  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Hade på mig en svensk fotbollströja hela dagen på jobbet igår, fick många blickar, speciellt i matsalen (jobbar alltså i södra Tyskland som konsult på EADS)

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

abbot
Member

666 Posts

Posted - 2012/10/18 :  13:53:38  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Tjänstefel av Hamrén att inte starta med Källström och Svensson när han håller på att spela in en ny backlinje. Även i förnyelse behövs kontinuitet; kanske främst då.
Om Tyskland haft ledningen med 2 - 1 i halvtid tror jag aldrig att de hade tappat. Det finns en gammal klyscha om att "inget är svårare än att leda med 3 - 0. Den stämmer uppenbarligen inte. 4 - 0 är värre. Två snabba reduceringsmål och beslutsamt svenskt spel fick tysken att börja tveka. Om man inte ger hundra procent blir man femtio procent sämre; minst. Det är mentalt svårt att vända på sådant. Ena laget har inget att förlora, det andra allt. Resultatet var overkligt på ett sätt som gjorde att min glädje inte riktigt ville infinna sig. Det är svårt att tro på sådant som inte kan hända...

Ungdomlig entusiasm och självkänsla som hos Kacaniklic är härlig att se. "Svårare än så här är det inte". Hoppas att han inte går samma öde till mötes som t.ex. Marcus Berg verkar ha gjort.
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2012/10/18 :  17:26:26  Show Profile Send Nagra a Private Message  Reply
Rydberg, lite OT
Hur hamnar man hos EADS? DRÄGGLAR!!

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2012/10/18 :  17:31:46  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Det inte är inte så mycket att dräggla över, talar vi om samma EADS (European Aeronautic Defence and Space Company)? Tja, det finns ju inte supermycket folk med erfarenhet av militära flygsystem så jag antar att det var därför jag kunde komma in.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2012/10/19 :  09:40:48  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Hmm - dom vann ju inte ens, att hämta upp något som dom uppenbarligen bar det mesta ansvaret för själva - är det så speciellt? Hade dom vunnit visst...

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2012/10/22 :  17:15:42  Show Profile Send Nagra a Private Message  Reply
JUPP THE "EADS"!!
Själv mkt intresserad av flyg, speciellt militärt flyg har jag hög dräggelfaktor på!

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000