HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Roger Moore
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

new order
Member

238 Posts

Posted - 2012/11/21 :  19:38:29  Show Profile Send new order a Private Message  Reply
Har alltid varit en fan av Roger Moore,men när man ser filmerna så här i efterhand så kan jag tycka Roger Moore är otroligt överskattad.Slagsmålscenerna med Moore är ett skämt,totalt lama och
påminner litegrann om slagsmålscenerna den där gamla Batman serien från 60-talet!Inte ok!
Visst tillförde Moore en humor men det var han nog tvungen till,han kunde inte konkurrera med Connery i övrigt.Och hur i hela världen kunde de släppa Moonraker?Hur tänkte dom där?
Tycker nu när man ser filmerna på tv att Connery är totalt överlägsen av de två legendarerna.Men jag måste säga att jag även gillar Daniel Craigs tolkning,liksom Pierce Brosnan!

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2012/11/21 :  22:20:06  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Live and let die var min första barnförbjudna film, den gav mig en sådan åktur att Moore är Bond favorit hos mig. Köpte 50 årsboxen på BD, okej bitvis är det taffligt men jag förlåter det gärna.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/11/21 :  22:42:38  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Jag läste hans självbiografiska bok. Det var mycket intressant läsning, och stuntals mycket långt från glamor och flärd. Hur svårt det var att få roller etc. Jag har hört att han nu ska hålla på att skriva en bok om Bond åren. Jag vet inte om det stämmer, men gör det det ska även det bli skoj att läsa.
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2012/11/25 :  18:41:43  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
quote:
när man ser filmerna så här i efterhand så kan jag tycka Roger Moore är otroligt överskattad.Slagsmålscenerna med Moore är ett skämt,totalt lama och
påminner litegrann om slagsmålscenerna den där gamla Batman serien från 60-talet!Inte ok!

Det är inte relevant att jämföra filmer från olika tidsepoker på det sättet. Efter att ha sett nya filmer, är väl dom flesta scener i äldre filmer taffliga. Det gäller inte bara slagsmål, utan även alla andra typer av scener. Exempelvis när man hör att dom är i en studio, när dom gör en utomhusscen.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2012/12/12 :  01:34:26  Show Profile Send new order a Private Message  Reply
Var lite oklar.Tänkte närmast i jämförelse med Connery.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000