HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Basreflexrör
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/10/14 :  12:31:46  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Originalet har måtten 180 mm x 59 mm. Har beställt rör på 61 mm. Ska den kvadratcentimetern kunna påverka ljudet negativt?

Mera bilder åt folket

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/10/14 :  12:41:45  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Utifrån vad jag sett i mina olika simuleringar påverkar en så liten ändring av tvärsnittsarean marginellt. Vill du ändå kompensera för det kan du förlänga porten med motsvarande procent.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/10/14 :  13:28:00  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Så det är inte arean som bestämmer. Så om man ökar arean 1,032 ggr så ska längden ökas 1,032 x 180 =186 mm. Tackar för den infon

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/10/14 :  14:45:17  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
-ja, så har jag förstått det utifrån simuleringar i alla fall. Tror dock att det är så liten skillnad att det inte har någon praktisk betydelse i ditt fall.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000