HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Brum/surr och knäpp i Rauna Candela
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2012/09/13 :  20:13:30  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Hej
 
Jag behöver hjälp med en Rauna Candela som surrar och brummar och dessutom ett elakt elektriskt knäppande i vänster kanal. Precis före knäppet så sjunker nivån på brus o musik, så låter som en urladdning, liksom ett överslag, en gnista. Knäppet kommer efter en liten stund, sen efter en kort stund igen. Har testat att vicka rören, sprejat med Deoxit, testat andra e88cc men det blir inte bättre eller ändrar karaktär.
 
Hälsningar
Fredrik

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2012/09/15 :  10:42:14  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Droppa mig ett mail te veckan!

Mvh...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2012/09/15 :  18:54:53  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Hoppas det ordnar sig Fred, Imperial har koll på komponenterna. Ev kan jag se vad det finns för reservdelar att få tillgång till. Men det som inte Imperial har hemma eller känner till är inte värt att veta :-)

Jag ringer dig Blomman, har inte glömt, bara mycket att göra ;-)
Go to Top of Page

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2012/09/17 :  19:59:06  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Finemang, mailar dig senare i veckan Imperial!
Stormen, låter tryggt o bra! Hörs!
F
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000