HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Röda Tråden i höst?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2012/09/02 :  11:44:48  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Hej alla!

Som många av er känner till har vi på HiFiForum en liten lek, tidsfördriv, tankenöt, gåta eller vad ni vill kalla det som heter Röda Tråden.

Instititionen presenteras här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68565

Röda Tråden har en lång historia men har sedan nyåret gjort ett uppehåll. Tanken var då att vi skulle sparka igång igen nu i höst. Idag är det den 2 september, enligt gängse tradition höst och dags. Min avsikt är att fortsätta samma upplägg som tidigare.

Men...

Dels behöver vi några som nystar, det vill säger deltar i tävlingen och gissar Röda Trådan. Hur är intresset? Finns ni där ute som tycker det verkar kul att nysta under de mörka höstkvällarna? Vi håller koll på resultaten och har en liten tävling. Tyvärr har vi inte haft möjlighet att dela ut priser andra än äran på länge.

Dessutom behöver vi några som trasslar till och leder de Röda Trådarna. Upplägget har varit att vi är åtta stycken som delar på uppgiften. Var och en av trasslarna har haft en i förväg utpekad, , fast veckodag var annan vecka under en termin, när vi trasslar och leder Röda Tråden. Det är måndagar - torsdagar som gäller. Jag hälsar både tidigare och nya trasslare välkomna. Enklast anmäler ni intresset här i tråden eller via PM till mig.

Frågor? Fråga! Här i tråden eller via PM.

Trevlig höst på er.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/09/02 :  14:06:25  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Hej Jörgen_G!

Jag är på! Både som trasslare och nystare om institutet inte har några invändningar?

/byZan
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2012/09/02 :  15:36:18  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Med glädje noterat byZan!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/09/02 :  18:47:10  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
jag är också på, jag har saknat nystandet.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/09/02 :  22:05:19  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag kommer givetvis nysta när tid medges.
Vilket troligen kommer ske med ibland glesa men alltid oregelbundna mellanrum, som det ser ut idag.

Men blir det inte bättre fart på nystandet än det var när vi tog semester senast så är det nog inte så roligt att lägga tid på att trassla till det.
Tror jag.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2012/09/04 :  18:44:51  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Jag trasslar och nystar gärna,men som M-m skriver så
var intresset väldigt lågt i våras,och att som trasslare bara
få nystningar från övriga trasslare känns inte så roligt.
Men som sagt jag hakar på och ger det en chans.

/jari

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2012/09/04 :  19:50:20  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Tack alla!

Men tycker nog att vi behöver lite bättre respons för att dra igång en ny termin.

Finns det verkligen inga andra hugade nystare än M-m därute?

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2012/09/04 20:28:22
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2012/09/04 :  20:06:50  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Jag kommer vara en sporadisk nystare i alla fall. Kan inte lova hur mycket nystande det blir men när tillfälle bjuds så ska jag passa på.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2012/09/04 :  20:29:40  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Skönt FForsman.

Avvaktar vidare intressenter.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/09/04 :  22:10:04  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Jag nystar när jag kan , följde Röda tråden även om svaret var helt obegripligt
för mig.

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2674 Posts

Posted - 2012/09/04 :  22:40:51  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Försökte nysta tidigare men kom aldrig för mig att svara; det var helt enkelt för svårt, men det var säkerligen mitt helhjärtade engagemang som saknades.

Om nystarten börjar från en lättare nivå för att bli svårare och svårare så kanske det är lite lättare att få med mer nystare?

Eller om man själv kanske skulle trassla...

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/09/05 :  15:52:56  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Det är enkla nystningar, men bara när man själv har trasslat
quote:
Om nystarten börjar från en lättare nivå för att bli svårare och svårare så kanske det är lite lättare att få med mer nystare?

Tänkvärda ord solhaga, hmm, är benägen att hålla med Ska tänka på det om jag trasslar vidare i höst.

/byZan
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/09/05 :  21:14:31  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag kan ju försöka mig på att trassla och nysta... Det gäller mest att ha disciplin nog att göra i ordning trådarna i tid och helst ha några på lager. Där har det onekligen varit lite dåligt ställt.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2012/09/14 :  19:33:06  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Sorry för frånvaron. Har bytt dator och då vet ni hur det kan bli. Nåväl, nu är jag ute på nätet med lite struktur igen.

Det blev ju inte direkt vågen för att dra igång igen. Noterar i alla fall att det finns en del hugade nystare och trasslare. Tack för det!

Inser också vi som trasslar behöver tänka över våra trådar och inte göra dem för kluriga. Och det lär sig säkert byZan också så småningom

Men vi har ännu inte fått ihop de trasslare vi behöver...

Jag ger mig emellertid inte så lätt. Jag låter frågorna står kvar ett tag till och hoppas att vi får ihop ett hugat gäng för Röda Tråden-pysslande i höstmörkret.

Fortsätt att ger er till känna - ni som vill trassla och nysta under hösten!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2012/09/14 :  19:53:55  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Om intresse finns så kan jag tänka mig att trassla, lär nog skilja sig från andras tankebanor, problemet kan måhända vara att när någon nystar har jag glömt vad jag menade, å andra sidan så lär det väl bli mest country så det är troligen Merle eller Willie det handlar om.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/09/15 :  09:48:00  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag är gärna med och nystar, fast jag är helt usel på det så är det ändå roligt.

Edit: Om det är okej med lite enklare trassel så kanske jag kan bidra med något?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Edited by - opethic on 2012/09/15 09:51:33
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/09/15 :  10:12:21  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
quote:
Om det är okej med lite enklare trassel så kanske jag kan bidra med något?

Alla trassel är välkomna. Kör hårt!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2012/09/15 :  19:56:09  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
opethic och ingvar - trasselintreset är noterat!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2012/09/27 21:15:46
Go to Top of Page

O8h7w
Starting Member

21 Posts

Posted - 2012/09/29 :  10:58:14  Show Profile Send O8h7w a Private Message  Reply
Klart nyfiken, men jag håller mig nog till att nysta. Det är inte alla kvällar i veckan jag klarar av att logga in på ett forum en gång, än mindre driva något. Kanske är det bättre med den saken till våren.

There's a nice effect of being pessimistic - everything turns out better than expected!
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2674 Posts

Posted - 2012/09/29 :  11:25:29  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Kanske en idé att inte börja i så stor skala, två dagar i veckan; tisdag, torsdag?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000