HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Behringer inuke dsp som basdrivning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/14 :  22:32:24  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Det kom ett paket...

Lilla julafton ..

Det kanske faller utanför ramen förhifi men det skiter vi i..
Jag bränner av ett gäng bilder...

Två paket i ett???

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se

Edited by - hoktuna on 2012/08/19 19:26:09

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/14 :  22:41:26  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply

En till...

4 kg Dom måste ha glömt nåt

Saknas både rör o trafosar i detta bygge
Tanken är att dessa ska spela THAM 15 och midbashorn hemma hos mej.
2st Inuke 3000DSP inbyggd delning samt dsp.

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2012/08/14 :  23:03:15  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Coolt. Jag som alltid tyckt att trioder utan återkoppling är den enda sanna vägen och att allt över 3 watt är "mycket" har tvingats vidga mina vyer lite nu i sommar. Dels sedan jag spelat på ett par hembyggda pentodslutsteg vilka ger hissnande 2x75W men även sedan jag upplevt vad 4kW kan göra med dubbla artontummare i ett 4kvm stort bashorn... Kör hårt.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2012/08/14 :  23:14:46  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Jag som alltid tyckt att trioder utan återkoppling är den enda sanna vägen och att allt över 3 watt är "mycket" har tvingats vidga mina vyer lite nu i sommar. Dels sedan jag spelat på ett par hembyggda pentodslutsteg vilka ger hissnande 2x75W

Pentod sent skall syndaren vakna . Jag har själv varit väldigt förtjust i pentodrör i min än så länge korta rörbyggarkarriär mina nuvarande 5W skall bli 40W när man väl får tid.

Över till tråden, hade jag inte vetat att de där slutstegen är billiga så finns en misstanke att ni hade övergett hornen

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2012/08/15 :  08:01:36  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Sneglat på dem, slutstegan alltså om det skulle bli aktuellt med baslådor hemma hos mig i framtiden..

PetterP ser ut att ha byggt färdigt sina toppar det har han redovisat lite dåligt va? Eller har jag bara missat? =)
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2012/08/15 :  13:27:29  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Detta ska bli ytterst intressant.

Har sneglat lite på 1000DSP men har inte kommit längre i funderingarna då fläkten låter som ett jetplan enligt *alla* inlägg jag läst.
De som moddat verkar få den att gå ner i protect väldigt enkelt då det inte sitter kylflänsar utan man räknar med tvingad lyftkylning på alla komponenter, inte bara de i utgångssteget. Är därför den inte stänger av fläkten. Kör man utan fläkt så kanske komponenter överhettas redan vid idle. Speciellt då temperatur bara mäts vid utgångssteget.

Verkar dock låta allt från skit till bra enligt inlägg, så där är det bra att det nu finns folk vars åsikt man kan lita på.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/15 :  20:22:03  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Jag har beställt speakon i hongkong så det dröjer med provspelning här hemma.Men petter kanske testar dom hos sej.

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2012/08/15 :  22:40:33  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
har själv provat Behringers EP4000 och det låter fruktansvärt högt av fläkten.. den startar vid ganska moderata effektuttag. Inget man gärna vill ha i finrummet.. Men de e klart, ska man driva 2st Tham 15 så har man väl ändå inte tänkt att spela på så låga ljudnivåer så man hör några fläktar ändå..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/08/16 :  08:26:34  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Spännande i dubbel bemärkelse. Både med avseende på dina nya TH-projekt och Petters högtalare (gissning) i bakgrunden som vi läst alldeles för lite om.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2012/08/16 :  14:53:01  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Dom stegen har jag med sneglat en hel del på. Men jag undrar en sak som ni kanske kan hjälpa med. Hur e det med den aktiva delningen i steget? Om jag har förstått rätt enligt Behringers beskrivning så kan man bara köra Högpass på ena kanalen och Lågpass på andra och inte lågpass på båda kanalerna om man nu vill det som ett rent substeg?
Vill själv ha ett Inuke 6000 DSP.

/Kristofer

Musik är livet
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2012/08/16 :  16:43:47  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Vad jag kan se kan man köra bandpass på båda kanalerna. I alla fall om man får tro programvaran då jag inte har något steg att koppla in.

Går det att köra limiter ända ner till 1.6Vp med steg inkopplat?
Jag gillar skarpt att dom anger Vp så att man lätt kan ställa in precis vad som ska komma ut utan att behöva räkna om.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/16 :  22:00:24  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
som jag kan se så kör man bandpass på båda.
tanka hem mjukvaran o torrdela vetja

Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/08/16 :  22:05:20  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Rackarns att Hongkong ska vara så långt bort, är redigt nyfiken på hur det låter i dubbel bemärkelse!
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/19 :  19:34:56  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Paket med kontakter har anlänt.
EKLK 5x1,5 fådd av elektrikern på bygget.
Petter skickade med strumpa.
(psst,jag snodde en bit av trädgårdslangen)

Fina pluggar de där oranga..

Undrar om man ska skicka dom på inbränning

Edited by - hoktuna on 2012/08/19 20:04:05
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/19 :  20:23:59  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Så här ser mjukvaran ut...

edit dubbelpost

Edited by - hoktuna on 2012/08/19 21:42:16
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/25 :  09:08:52  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Idag ska jag limma Tham

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/08/25 :  09:17:37  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Trevligt!

quote:
(psst,jag snodde en bit av trädgårdslangen)

Det är bra, då blir kabeln vattentät

quote:
PetterP ser ut att ha byggt färdigt sina toppar det har han redovisat lite dåligt va? Eller har jag bara missat? =)

Riktigt klara är de inte än, detta är ett prototypbygge som slagit fruktansvärt bra ut. Bäst är nog att fortsätta i annan tråd för att inte gå off topic.

quote:
Petters högtalare (gissning) i bakgrunden som vi läst alldeles för lite om.

Jo...tanken var att få lite arbetsro att bygga mina nya, men nu föll
det sig så att allt blev avslöjat för allmänheten lite väl tidigt.
Strunt samma....det är inte hela världen, men nu ökar ju pressen på
att få dem färdiga

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/25 :  12:18:17  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply

Det blev polyruttan och skruv
Plywooden var så dålig finish...

Tham tada

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/25 :  12:26:29  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Snickarn som kapade skivorna har missat ett par stycken
2 side panel och en top
Ska provspela med ett JBL D140R.
18 soundarna ligger i Götet.

Edited by - hoktuna on 2012/08/25 12:45:35
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/25 :  12:44:35  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Fin skuvdragare kommer åt i skrymslen o vrår.

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/25 :  13:23:31  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Helvete vicket kött
Som ett brännbollsträ i solarplexus

Dynamiken var ju hyffsad tidigare,nu blev det ännu bättre.
Här är det på sin plats att lyfta hatten för Martinsson.
Jag är ingen teoretiker men jag gillar att snickra o lyssna på musik
Tack Anders du gjorde min dag
Nu ska jag försöka få bort polyuretanlim från fingrarna.
Ikväll är det Nationalteatern i Radermachersmedjorna

Edited by - hoktuna on 2012/08/25 13:25:46
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/08/25 :  13:27:33  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Häftigt, här går det undan ser jag. vad är det för lim du använder. Det ser ut som det bygger och fyller lite. Borde bli lättare att få helt tätt då.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/25 :  13:49:24  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Polyurethanlim hugger som en cobra på alla ytor.Lagar allt utom trasiga äktenskap,jäser lite under härdning.Man kan spreja lite vatten på limmet som catalysator.
Det som du får på fingrarna kan du ta bort med elhyvel eller bandslip med 24 papper i.
Annars växer det bort på 3 veckor

Edited by - hoktuna on 2012/08/25 13:56:01
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/08/25 :  15:42:09  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Rockar fett...

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2012/08/25 :  16:25:16  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Jäklar!! En anläggning helt i min smak

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2012/08/25 :  17:39:36  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Närfältslyssning var väl aldrig riktigt tanken med någon av THAM konstruktionerna, men där ser man, tycks ju funka det också :)

Roligt att du känner dig tillfreds med resultatet, klart intressant bestyckning, Johannes har propagerat för högkänsliga midbas element med starka magnetsystem och låga q-värden i THAM'ar för hemmabruk.

Hur tycker du att de funkar jämfört med dina altec ?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000