HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Modernisera anläggningen med Tizzbird?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2012/05/23 :  23:33:14  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
http://www.tizzbird.se/?gclid=CJW2goShl7ACFY0tmAodmznDpQ

Spotify och tuben på ett smidigt sätt ut i stereon utan lösa laptoppar....
Synpunkter?

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2012/05/25 :  22:17:52  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Ett ypperligt val att köra Android och få tillgång till appar på det här sättet.
Dom flesta andra mediespelarna har ju alltid någon form av begränsning på grund av att dom kör sina egna unika lösningar.
På pappret ser det bra ut.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/05/26 :  11:05:20  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Ett alternativ är jailbreaka en Apple TV3 och komma undan med halva priset. Den är snart knäckt.

Annars tyckte jag inte att jag saknade något från min htpc, en eee box med linux och xbmc på.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/05/26 :  22:44:21  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Jag är lite osäker på om den kan avkoda alla format för flerkanalsljud och skicka ut som LPCM 5.1. Det stod något lite kryptiskt i tråden på Minhembio om bitstreamat ljud bara, så jag fick uppfattningen att LPCM 5.1 inte funkar.

Detta är för mig helt avgörande då min surroundproceesor inte kan avkoda HD-formaten, men det kan Dune HD Max som jag använder för film nu; och skicka vidare som LPCM 5.1 via HDMI.

Erik Nyström
Mitt system eller här

Edited by - Mirage on 2012/05/27 12:46:01
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2012/05/27 :  12:04:16  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Tittar man på diverse fora verkar den fortfarande inte klara de funktioner den tillskrivs på tillverkarens hemsida, men jag tilltalas också av androidlösningen.
Enbart fungerande Spotify och Youtube motiverar nästan priset som jag ser det.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000