HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Storm Corrosion
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/05/22 :  16:53:00  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Är ett samarbete mellan Opeths Mikael Åkerfelt och Porcupine Trees Steven Wilson. Förvänta dig dock inga metal fasoner eller hårdrocks plattityder. Inspirationen har hämtats av progressiva rockband från sent 60 - 70-tal.

Det ryktas om att arbetslöse f.d Dream Theater trummisen Mike Portnoy var tilltänkt som trummis, men tackade nej.

Finns dessutom i 5.1 mix på blueray. Eller som en recensent uttryckte det:
quote:
Essensen av manlig ­audiofilmusik? Ja, men se fördomen som ett föredöme: du har sällan hört så omsorgsfullt navelskådande. Eller så omfångsrik musik #8211; rock framförd som ambient #8211; spelad så återhållsamt och prestigelöst.



Spotify: http://open.spotify.com/album/2hfMN1T3sh5q3j84lw7ZcU

-

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/05/22 :  21:38:38  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Ja den här plattan har man ju väntat på i några år

Enligt tidiga rykten så önskade SW att få rocka loss rejält, medan MÅ tvärtom ville göra någon softare - dvs. de önskade göra musik som lät annorlunda än de de sysslar med till vardags.

Jag har ännu inte lyssnat en enda sekund, jag väntar tills jag har vinylen i handen.
Men jag är tämligen säker på att det är en mycket bra och intressant platta.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/05/23 :  19:38:40  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Fint att den tyckt upp på spotify nu, har sökt efter den några gånger innan drn nämndes här men förlorat hoppet...hade ju varit i linje med retroandan att bara tillgängliggöra musiken på fysiska format.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2012/05/24 :  15:49:09  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Hallå på er!

Skivan finns högupplöst på HDTracks och låter fantastiskt! Att det är en av de 10 bästa progplattor som gjorts senaste 20 åren är en bonus!

;-)

Gillar du Heritage är detta ett måste - den går så att säga ännu längre in i proggens förlovade land...

S
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2012/06/02 :  14:09:08  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Känns lite som Lugna Favoriter eller Relaxtoppen...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/06/03 :  18:29:01  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Jag tycker den är lite småtrist :(

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2012/06/04 :  22:47:22  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Ni är inga proggare! Ni är bara posörer! :-)
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/06/04 :  22:58:47  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Tycker albumet är rätt bra, tar sig mer och mer.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/06/07 :  23:32:00  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
stefaeri: du har nog rätt;)

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2012/06/08 :  08:28:33  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Mike Portnoy tackade inte nej utan enligt Mike så skulle de göra ett samarbete men som projektet utvecklade sig så behövdes inte hans tjänster.
Vi får hoppas på ett nytt Transatlantic-album istället. Den förra var ju en höjdare.
Enligt de inblandade så är det bara en fråga om att få ihop kalendrarna.
Det senaste projektet med Mike, Flying Colors, är inte så dumt. Med folk från Transatlantic och Dixie Dregs.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/06/08 :  18:52:46  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Aha, tack Björn-Ola för den informationen. Personligen tycker jag dock att Portnoy gör sig bäst i Liquid Tension Experiment. Tyvärr är väl en ny platta från dem inte aktuell i dagsläget.

-
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/06/24 :  14:06:58  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag kunde inte hålla mig så jag kollade upp SC på spotify.
"Perfekt musik en bakisdag som denna" tänkte jag.
Men oj vad det var segt och händelsefattigt, inte kul alls.
Plattan växer säkert till sig som Wilsons och Åkerfeldts musik ofta gör, men just nu är jag duktigt besviken...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000