Author |
Topic |
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 21:19:24
|
quote: Jag menar, det finns väl viktigare saker i livet än att bestämma vilket bassystem som passar åt andra.
Nu förstår jag inte alls, jag brukar under helgerna iklä mig amish-liknande kläder (inkl. hatt och lösskägg), ta en sliten utgåva av leo.l.beranek's acoustics (en bibel för oss högtalarintresserade) i ena handen och en THAM10 i andra, ge mig ut i "hifi"-affärer och ovälkommet men entusiastiskt predika sanningen om lycksalighetens basåtergivning
|
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
Edited by - martinsson on 2012/06/02 21:20:53 |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7954 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 21:23:42
|
quote:
Nu förstår jag inte alls, jag brukar under helgerna iklä mig amish-liknande kläder (inkl. hatt och lösskägg), ta en sliten utgåva av leo.l.beranek's acoustics (en bibel för oss högtalarintresserade) i ena handen och en THAM10 i andra, ge mig ut i "hifi"-affärer och ovälkommet men entusiastiskt predika sanningen om lycksalighetens basåtergivning
Whatever! Själv tar jag mig en kall och spisar lite Moment Maniacs (http://www.youtube.com/watch?v=8q4cNBwCCOQ&feature=relmfu), det finns inte ett bassystem i världen som gör det inspelningen rättvisa |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 21:33:51
|
Stackare, de verkar vara lite modfällda och nästan, ja, upprörda över något, jag anar en viss, hur ska man säga, vilja att tydligt förklara hur de ser på saken i fråga, förmodligen ett musikaliskt uttryck för de känslor som man kan snudda vid efter att ha hört deathstars uppselade via ett par sonus faber concertino :)
Perfekt musik för cotailpartyt eller konfirmationsfesten, alternativt som hissmusik i institutet för de mkt mkt nervösa :) |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 21:45:57
|
quote: Jag menar, det finns väl viktigare saker i livet än att bestämma vilket bassystem som passar åt andra.
Nej! Det gör det inte!
|
|
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran
1969 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 22:35:14
|
Men Johannes, det gör det väl?
Eller hur är det med segelbåtar, kvinnor och jordbruksprodukter baserade på korn?
Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 23:26:21
|
Nu fattar jag ingenting!!!
Kornprodukter, kvinns och segelbåtar???
Tar ingen detta på allvar längre? Vart är glöden? Fanatismen? Hur kan ni nedlåta er till att nämna den onde avstämningen vid namn i Hornets Heligas trådar? Finns det inget heligt längre? Inga ideal, inga drömmar??? Har ni ingen skam i kroppen infidels?!!
Kornprodukter kvinns och segelbåtar?!? Det saknas bara Lay Dee Gayga, för att dekadensen och förfallet skall vara totalt.
Jag som trodde detta var ett Hornets högborg. En sista stolt utpost i den eviga kampen mot grupplöptid och konamplitud. En oas av kvalitets-bas!
Jösses!....................................
|
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 23:48:30
|
Men Johannes, det vet Du väl att jag är depraverad och förfallen?
Det är för övrigt på Öland man tar någon på allvaret, å andra sidan pysslar vi nu med en "replika" på JBL E130, med lägre fs, kan bli något att stoppa i ett horn, eller skall den enfaldige i Kungsbacka komma med ytterligare en låda med hål i hörnen tro?
Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/03 : 08:58:56
|
Vad gör Alvar på Öland?
"Replika på E130" och "Horn" i samma mening förlåter dig för mycket depravition och förfallenhet.
Mvh Johannes.
|
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/06/03 : 15:20:21
|
Alvar har en korvmack som serverar Ölands i särklass bästa tunnbrödsrulle, sju stjärnor i Guide Regummerat om jag inte missminner mig.
Har Du tid att prata med Brittmarie en stund, ordentligt beskriva för henne de estetiska fördelarna med 2st dubbel-15 horn av RLK stuk i vardagsrummet?
Ingvar |
|
|
Topic |
|