Author |
Topic |
|
markusA
Member
578 Posts |
Posted - 2012/03/22 : 07:49:03
|
Finns det något sätt att köra sin HTPC utan monitor/tv? Med god funktionalitet dvs... Jag tror det är överflödigt att nämna det men filmer kommer inte att vara någon prioritering utan musiken är i fokus. Idag använder jag J. River Media Center.
|
|
räven
Member
3653 Posts |
|
emanuelgbg
Member
743 Posts |
Posted - 2012/03/22 : 08:42:37
|
Precis, Gizmo fungerar bra. Markera i J River att programmet skall starta upp varje gång datorn startar så är du säker på att programmet körs även om du har startat om datorn.
|
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2012/03/22 : 09:51:07
|
Emanuelgbg, har helt rätt, det brukar fungera klockrent. Behöver du en gratis fjärrskrivbordslösning tycker jag VNC Lite funkar utmärkt tillsammans med t.ex. Mocha VNC Lite på din iGrunka eller android. Problemet med Windows är att det alldeles för mycket dialoger och det är rätt skönt att kunna se "skrivbordet" för att kunna klicka OK eller vad det gäller. Mot Windows kan du ju också med fördel köra RDP, då finns många appar att välja på. Ingen av dem så intuitivt som VNC dock..
Med vänlig hälsning, Micke
Själv kör jag My River som fungerar riktigt bra som fjärr app. |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
Edited by - AlfaGTV on 2012/03/22 09:52:07 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2012/03/22 : 18:35:45
|
Markus
Jag gjorde det och den gav otroligt bra ljudkvalitet men jag la av eftersom jag inte kan Linux tillräckligt bra. Du kan få köpa liket (fläktlös mini pc) om du vill för en billig penning.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
markusA
Member
578 Posts |
Posted - 2012/03/24 : 17:19:49
|
En telefon har för liten skärm men Gizmo verkar klart intressant. :) Ex'et tar tv'n nu när vi går isär och jag funderar på vad jag kan hitta på som alternativ. Jag har lekt med tanken att köra iPad som fjärrkontroll. :) Dator har jag redan. |
|
|
Batman
Member
836 Posts |
Posted - 2012/03/24 : 17:37:56
|
Jag kör Ipad med splashtop streamer i HTPCn och splashttop app i Ipaden! Gratis och funkar hur bra som helst efter lite övning! |
Ibland är beslut det enda som fattas |
|
|
Thzar
200.000-klubben
816 Posts |
Posted - 2012/03/25 : 21:03:22
|
tips. Splashtop. helt överlägset remote desktop program.
Audiogalaxy. Är helt överläset musik remote program. |
Edited by - Thzar on 2012/03/25 21:04:31 |
|
|
Batman
Member
836 Posts |
Posted - 2012/03/31 : 11:46:42
|
Nu har jag med PACs hjälp fått igång Appen My River i min Ipad! Funkar klockrent! Kostar 38 spänn, men är värd varje krona med råge! |
Ibland är beslut det enda som fattas |
Edited by - Batman on 2012/03/31 11:47:20 |
|
|
Bogus
Member
332 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 08:19:13
|
Jag har en liknande fråga (tror jag). Jag och tjejen ska till hösten flytta till större lägenhet (3:a) och vi har nog tänkt att inte ha någon tv i vardagsrummet utan endast min stereo. Tv kommer finnas i kontorsrummet. Datorn jag har nu är en htpc med Lynx L22 kort och den måste ju stå i närheten av stereon om man säger så. Nu till min fråga: finns det något sätt att man kan styra sin dator som inte kommer vara kopplad till någon vanlig bildskärm, via en surfplatta typ en Ipad? Måste båda datorerna vara Apple eller windowsbaserade? Min vanliga windaws 7-dator som ska fjärrstyras är hyfsat bra så jag tänker inte köpa någon ny där, utan då köper jag hellre en surfplatta som är kompatibel istället. Fast en Ipad hade varit att föredra.
Mvh/Per |
Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen! |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2012/06/02 : 09:31:20
|
Jag börjar få ordning på min HTPC Nu när jag håller på o fixar med den så är den inkopplad på min tv, vilket den också kommer att vara när jag kollar på film. Men vid musik så är det en Galaxt Tab 8,9 med Gizmo som får styra Jriver o Pocket cloud för remote desktop. |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
|
Topic |
|