HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 HTPC n0ob fråga om monitor?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2012/03/22 :  07:49:03  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
Finns det något sätt att köra sin HTPC utan monitor/tv?
Med god funktionalitet dvs...
Jag tror det är överflödigt att nämna det men filmer kommer inte att vara någon prioritering utan musiken är i fokus.
Idag använder jag J. River Media Center.

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/03/22 :  07:52:00  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Smartphone med Gizmo?

http://wiki.jriver.com/index.php/Gizmo

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2012/03/22 :  08:42:37  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Precis, Gizmo fungerar bra. Markera i J River att programmet skall starta upp varje gång datorn startar så är du säker på att programmet körs även om du har startat om datorn.

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/03/22 :  09:51:07  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Emanuelgbg, har helt rätt, det brukar fungera klockrent.
Behöver du en gratis fjärrskrivbordslösning tycker jag VNC Lite funkar utmärkt tillsammans med t.ex. Mocha VNC Lite på din iGrunka eller android.
Problemet med Windows är att det alldeles för mycket dialoger och det är rätt skönt att kunna se "skrivbordet" för att kunna klicka OK eller vad det gäller.
Mot Windows kan du ju också med fördel köra RDP, då finns många appar att välja på. Ingen av dem så intuitivt som VNC dock..

Med vänlig hälsning, Micke

Själv kör jag My River som fungerar riktigt bra som fjärr app.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2012/03/22 09:52:07
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/03/22 :  18:35:45  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Markus

Jag gjorde det och den gav otroligt bra ljudkvalitet men jag la av eftersom jag inte kan Linux tillräckligt bra. Du kan få köpa liket (fläktlös mini pc) om du vill för en billig penning.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2012/03/24 :  17:19:49  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
En telefon har för liten skärm men Gizmo verkar klart intressant. :)
Ex'et tar tv'n nu när vi går isär och jag funderar på vad jag kan hitta på som alternativ.
Jag har lekt med tanken att köra iPad som fjärrkontroll. :)
Dator har jag redan.
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/24 :  17:37:56  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Jag kör Ipad med splashtop streamer i HTPCn och splashttop app i Ipaden! Gratis och funkar hur bra som helst efter lite övning!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Thzar
200.000-klubben

816 Posts

Posted - 2012/03/25 :  21:03:22  Show Profile Send Thzar a Private Message  Reply
tips.
Splashtop.
helt överlägset remote desktop program.

Audiogalaxy.
Är helt överläset musik remote program.

Edited by - Thzar on 2012/03/25 21:04:31
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/31 :  11:46:42  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Nu har jag med PACs hjälp fått igång Appen My River i min Ipad! Funkar klockrent! Kostar 38 spänn, men är värd varje krona med råge!

Ibland är beslut det enda som fattas

Edited by - Batman on 2012/03/31 11:47:20
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2012/06/02 :  08:19:13  Show Profile Send Bogus a Private Message  Reply
Jag har en liknande fråga (tror jag). Jag och tjejen ska till hösten flytta till större lägenhet (3:a) och vi har nog tänkt att inte ha någon tv i vardagsrummet utan endast min stereo. Tv kommer finnas i kontorsrummet. Datorn jag har nu är en htpc med Lynx L22 kort och den måste ju stå i närheten av stereon om man säger så.
Nu till min fråga: finns det något sätt att man kan styra sin dator som inte kommer vara kopplad till någon vanlig bildskärm, via en surfplatta typ en Ipad? Måste båda datorerna vara Apple eller windowsbaserade? Min vanliga windaws 7-dator som ska fjärrstyras är hyfsat bra så jag tänker inte köpa någon ny där, utan då köper jag hellre en surfplatta som är kompatibel istället. Fast en Ipad hade varit att föredra.

Mvh/Per

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/06/02 :  09:31:20  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag börjar få ordning på min HTPC
Nu när jag håller på o fixar med den så är den inkopplad på min tv, vilket den också kommer att vara när jag kollar på film.
Men vid musik så är det en Galaxt Tab 8,9 med Gizmo som får styra Jriver o Pocket cloud för remote desktop.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000