HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Dator idioten
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/02/11 :  17:48:42  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Jag känner mig jäkligt dum i bollen, men hur i hela friden ska jag göra för att presentera mätkurvor från tex mitt mätprogram Clio. Eller Lspcad samt Pdf-filer. Ja, jag vet att jag frågat förut, och lyckades då, men nu har jag glömt alltihop igen. Jag får be om tålamod, men en datoridiot som jag klarar inte det här på egen hand.

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2012/02/11 :  20:59:27  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Slå "Print screen", öppna sedan "Paint" och klistra in. Använd
ramfunktionen för att välja vad i bilden du vill visa. Klipp ut det
markerade området och ange "Ny" för att sedan klistra in utklippet.
Sparas förslagsvis som .png som brukar bli bra för den typen av bilder.

Ett exempel:
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/02/12 :  09:38:08  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Har du windows 7 finns ett verktyg som heter "snipping tool"(vet inte vad det heter på svenska) under tillbehör. Med den så är det ännu enklare att göra screenshots
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/12 :  10:59:02  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Glöm inte det smidiga:
[ALT]+[PrntScr]
då tar du en skärmbild av enbart det aktiva fönstret, eller dialogen.
Sen är det bara att klistra in i lämpligt program, MSPaint, Word e.d.
Klistra in gör du med [Ctrl]+[ V ]

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2012/02/12 16:08:36
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/02/12 :  14:33:40  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Tack för svaren. Men hur går jag sedan vidare när jag är inne på forumet. Det är egentligen här jag inte får till det.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/02/12 :  15:59:16  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Kopiera bildlänken från bildservern, klistra in i ditt foruminlägg och markera sedan länken med "Insert Image" (Format knappen mellan mail och quote)

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/02/12 :  16:04:34  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Jaha, så det är precis lika som med bilder helt enkelt.
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/02/12 :  23:09:46  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply

Tack alla inblandadde. Nu fick jag ordning på det.
Go to Top of Page

maal
Member

803 Posts

Posted - 2012/02/14 :  13:23:56  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
quote:
Har du windows 7 finns ett verktyg som heter "snipping tool"(vet inte vad det heter på svenska) under tillbehör. Med den så är det ännu enklare att göra screenshots

Tack för tipset Lovan. På svenska heter det "skärmplippverktyget".

DIY och rör.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000