HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fjärrkontroll till föräldrarna
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2012/02/08 :  11:32:49  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Söker en programmeringsbar fjärrkontroll med lite större knappar.

Hittade denna:http://www.konigelectronic.com/sv_se/1119433
Men lite omständig då den kräver IR sändare för att programmeras.

Vad har ni för tips?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2012/02/08 :  11:44:17  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Hur mycket skall fjärrkontrollen klara?

Denna Doro är väldigt enkel och kan programeras för flera apparater.

http://www.doro.se/Produkter/Andra-hjalpmedel/321RC/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2012/02/08 :  11:54:45  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Det hadde varit bra om den har ungefär samma antal knappar som den jag länkade till.
Den ska vara till en platt TV och en Boxer mottagare.

Learning by burning..
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2012/02/08 :  11:56:49  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Eller Philips om du vill ha en mer avancerad fjärrkontroll utan att behöva konfig via dator.

http://www.philips.se/c/tillbehoer-till-hemunderhallning/perfect-replacement-4-i-1-lysande-knappar-srp4004_86/prd/sv/
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/02/08 :  13:33:33  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/fjarrkontroll/fjarrkontroll-universal/ketonic-jumboremote6-in-1/105554.3146/

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2012/02/08 :  16:01:32  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Tack för tipsen!
Vi åkte till Audio O Video och kollade,men när vi kom dit så ville han ha en ny till TV och använda den gammla till Boxern.
Då får han väl göra så då..
Tack i allafall.

Learning by burning..
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2012/02/17 :  15:46:46  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag avråder folk att överhuvudtaget ens fundera på att köpa något av märket Philips. Har haft för mycket strul och fel. Droppen som fick bägaren att rinna över var när min plasmatv för en tid sedan la av.

Den köptes-03 och jag flyttade den till föräldrarhemmet 5 år senare, dvs den användes knappt fr.o.m 08, men hade bestämt sig för att den inte ville vara med längre den hösten. Innan dess hade jag flera måndagsexemplar av cd-växlare som jag efter 7 sorger och 8 bedrövelser lyckades få häva köpet av.

Men mina Panasonic har funkat hur bra som helst, och även den cdväxlare som jag skaffade istället för Philipsen.Det är en Sony.

Så min rekommendation är att du bör hålla dig till asiatiskt, antingen japanskt som jag för min de anser bäst eler i annat fall koreanskt när du skall köpa mängdprodukter. Deta är dock endast min upplevelse av tillverkare inom de segment som vi här talar om.mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2012/02/17 15:48:30
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2012/02/17 :  15:53:38  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ja farsan köpte en Philips 32" det var den första han såg i butiken och tyckte den hadde bäst bild.Vet ej hur lång garanti det var på den,men får hoppas att det är några år i allafall..

Learning by burning..
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2012/02/17 :  16:50:57  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Ja avråda var väl starka ord från min sida. Mest pga att jag är irriterad pga att min plasma som kostade runt 60 000:- la av. De gör eller gjorde för en del år sen väldigt avancerade cd-verk till tillverkare som man klart kan kalla High End om jag inte tar fel här så helt katastrof är de ju inte även om jag som sagt skulle valt något asiatiskt.mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2012/02/17 16:51:32
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2012/02/17 :  16:53:19  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Sedan är det alltid svårt att välja tv ute i affärerna.Det man mest kan bedöma är hur tv:n är inställd. Men vad bra att han blev nöjd.mvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000