HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Trevägsexperiment eller blir det tvåvägs?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/09/21 :  15:04:39  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Så var den stora avslutningsdagen här. Vifa-diskanten inspelad och dags för mätning.

Först mätte jag Canton Ergo RC-K, röda kurvan, för att kunna jämföra med något bra.
Sen den fula gulingen. Blå kurva.

Mätförutsättningen var samma för båda så det första man ser är att gulingen har högre känslighet. Sen vet jag inte vad det är med Cantons hackiga kurva från 100 hz till 30 hz.
Men annars ser de ju ganska lika ut.

Någon sa att det skulle bli mycket distortion men det ser ju lika dant ut på båda!

Och gulingen låter faktiskt riktigt bra med vifaelementet till skillnad från TBelementet. Tydligare i mellanregistret och basen är mer än fullgod. På gränsen till "bumlig".

Nöjd och belåten med detta sveper jag nu en gravöl över detta experiment. Elementen finns snart till salu för hågade spekulanter som vill gå lite längre än mig

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000