HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Stativare och Golvare och kablar och...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2012/03/10 :  17:54:47  Show Profile Send knutte a Private Message  Reply
Och mayday. Visst är det skillnad på kablar.
Sitter långt inne att erkänna det, men det är inget snack om det.

Flätorna jag gjorde är trevliga. Har dom monterade nu. Har jämfört lite snabbt med mina förra supra eller vad det var, och ett par trådar från biltema samt mina flätade. Den enda riktiga skillnaden jag kan sätta fingret på, och avgöra via blindtest på fyllan är skrikigheten i ljudet. Dom flätade kablarna har ett lugn i sej på nåt vis.

I förra inlägget skrev jag att högtalarna var väldigt vassa ibland. Och det är dom med flätorna också, men inte lika intensivt vassa. Känns inte som att det direkt fattas detaljer med flätorna, men det är kanske igentligen precis vad det gör. Men som sagt, det känns inte så.

Har bara lyssnat med flätorna idag, men nu har in flames spelats igen. Fortfarande vasst. Men det funkar mycket bättre nu.

Känns också som att dom är tystare i bakgrunden än dom andra kablarna (vilka jag för övrigt inte kan skilja). Tycker även djupet i ljudbilden blir bättre.

Det tråkiga är att min hjärna säger att jag blir lurad av dessa flätor. Säkert inbillning, men hur kan musik låta mindre vasst om nu information inte har tagits bort?

äh, ta allt med en nypa salt! är fortfarande glad och samtidigt sur över att det lät annorlunda med flätorna. Ska lyssna några dagar innan jag vet med säkerhet.

Ska försöka ordna fram några bilder också vad det lider.

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000