HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad har hänt med CDON?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2011/12/01 :  20:16:37  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Jag har tidigare haft bra erfarenheter av företaget, men nu börjar jag undra.
Beställde 7 cd-skivor, där den längsta leveranstiden skulle vara ca 6 dagar.
Efter just 6 dagar kommer ett paket med 3 av skivorna. Ingen information om resten.
Efter ytterligare 5 dagar kommer ytterligare 1 skiva, men på fakturan står det att det skulle varit 2.
Eftersom det inte finns något telefonnummer att ringa prövar jag chattfunktionen. Startar som tia i kön. efter en stund har jag plats tre, men sedan vänder det och går upp istället. När jag nått nummer 5 skickar jag ett mail istället. Dagen efter får jag ett besked att den saknade skivan skickas med nästa sändning.
Nu kom en avisering till från CDON, där man skickar ytterligare en skiva, dock inte den saknade.
Så efter 3 leveranser på ungefär lika många veckor saknas 2 av 7 skivor, och jag har betalt för en mer än jag fått.

Har jag bara haft en grym otur, eller har ni andra liknande erfarenheter?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/12/02 :  10:16:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har bara handlat en gång på CDONM - ett år sedan. Däremot väntar jag på fyra plattor från Ginza och det kommer mejl var och varannan dag med orderstatus.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/12/02 :  12:06:32  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag handlar en del från CDON, men det brukar vanligen fungera helt OK.
Däremot är det oftast som så att man får vänta några dagar innan första delleveransen kommer, sedan kommer resten en vecka eller två senare.
Har hittills aldrig blivit uppmanad att betala för mer än vad som erhållits, och frakt betalar man bara på första försändelsen. (om man inte handlar för över 600:-)

Hoppas kunna hämta bl.a. Opeth - Heritage på vinyl i eftermiddag, från CDON! ;)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2011/12/03 :  19:31:57  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Jag har också haft mycket virriga restnoteringar med motstridiga besked i mail och följesedlar med de skivor som trots allt droppade in med veckor emellan, efter drygt en månad strök CDON de kvarvarande och meddelade att de inte kunde leverera.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/12/03 :  19:35:14  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag har varit med om skumma saker hos Megastore också, så jag misstänker att det är distributörerna som inte har ordning i lådan. Det är ju mycket som inte ligger i lager direkt hos webbutikerna. Att betala för saker som inte levereras är givetvis inte ok; buss på!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2011/12/03 :  22:28:39  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Angående betalningsvillkor har jag absolut inget att invända mot CDON.
Jag betalar alltid mot faktura inom 10 dagar eftr leverans, aldrig i förskott.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/12/03 :  23:54:42  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
quote:
Jag betalar alltid mot faktura inom 10 dagar eftr leverans, aldrig i förskott.
Det är samma här. Däremot så blir jag lite irriterad över att det ofta tar ganska lång tid innan man fått allting levererat. Förra gången tog det nästan två månader innan jag fick nästan allt. Den tionde skivan ströks från ordern av CDon. Nu har jag lagt en order på 14 skivor och eftrer en vecka har jag fått nio skivor plus ytterligare en skiva tre dagar senare. Jag tycker inte att det alltid fungerar så bra som jag skulle vilja. Jag brukar också köpa skivor från Amazon.uk. Dom fungerar snabbare trots att skivor kan ramla in från olika ställen i världen.
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2011/12/04 :  00:49:38  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
quote:
Angående betalningsvillkor har jag absolut inget att invända mot CDON.
Jag betalar alltid mot faktura inom 10 dagar eftr leverans, aldrig i förskott.

Jo, jag betalar också mot faktura, men när fakturan säger mer än vad jag fått i leveransen är det inte så enkelt att man kan skippa den felaktiga delen. Det är att betala hela beloppet om man inte vill ha en indrivning på sig, och sedan hoppas att det löser sig i andra ändan.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2011/12/06 :  21:30:09  Show Profile Send långhåret a Private Message  Reply
+ Ofta smidigt, enkelt och snabbt
+ Är en skiva trasig av transport, inte stämmer överens med
beskrivning eller innehåller fabriksfel så får man en ny
skiva FÖRST, tillsammans med returpacket för den gamla.
Fungerar hur klockrent som helst! Alltid tillmötesgående.
+ Faktura 10dagar


- Lite mindre säljande/udda titlar som man lyckas hitta på CDON blir
ibland avbeställda utan direkt förklaring efter 1 månad. Dock så
förekommer nästan alltid samma skiva fortfarande i
bestälningssortimentet. (jag har testat att beställa samma titel
med flera månaders mellanrum utan lyckat resultat...
- Vill man ha alla skivor levererade samtidigt i ett paket så gör
man enklast i att beställa från Ginza (Jag har en brevbärare som
ibland gillar att sitta på skivor!!! )
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2011/12/07 :  16:31:41  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Jag har handlat från CDon för över 13000:- hittills i år och för det mesta har det funkat bra. Dock så får man räkna med att det ibland kan ta lite tid innan man fått allt man beställt.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/12/07 :  16:40:36  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Det har hänt vid två olika tillfällen att jag beställt skivor som CDon strukit trots att dom hade kvar skivorna på sin hemsida. Då beställde jag om skivorna och fick båda i brevlådan. En generell sak med webbutiker är att det kan vara svårt att få kontakt med dom per telefon. Ofta står inte ens deras adress och telefonnummer. Dåligt!
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2011/12/07 :  22:27:15  Show Profile Send DMGbg a Private Message  Reply
Jag har en misstanke att deras kundsupport via mail är automatiserad. Det skulle kunna vara så att programmet söker efter vissa ord och returnerar ett automatsvar. Jag har t ex fått svar i stil med att produkten är beställd från vår leverantör osv. Ett par timmar senare kom skivan med posten.

Har också provat att sända olika frågor men erhållit exakt samma generella svar.

Men jag gillar CD on ändå

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2011/12/08 :  11:24:39  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Fick 4 skivor idag därifrån som var beställda den 1/12. Nu ska jag bara ha 2 till från samma order. Men när dom bara kostade 35:-/st samt dessutom fraktfritt så är det ju värt att vänta lite.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2011/12/08 :  11:46:25  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
Har också sämre erfarenheter av cdon på sista tiden.
Sällan kommer skivorna riktigt snabbt längre och aldrig tillsammans. Det betyder att jag som kund får många fakturor att hålla reda på. Gissar att Klarna tjänar en hel del på detta då det är 50:- plus på en försening.
Ett par gånger har jag fått faktura på grejer som inte finns med i kartongen.
Några gånger har det dröjt lång tid utan info och helt plötsligt blir mina grejer avbokade. Detta är störande när man vet att grejerna finns lokalt men att man pga. snålhet beställt av billiga cdon istället.

Ibland när jag avbokat grejer som dröjt så dröjer det till kvällen innan jag får svar och då kan de svara att grejerna kommit så långt i hanteringen att det inte går att bromsa ett utskick.

Men de flesta problemen löser de gärna via kundtjänst. Problemen gör dock på sikt att man väljer ett annat alternativ.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2011/12/08 :  14:45:19  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Jag har använt mig av cdon en gång och aldrig någonsin mer. Inte ens om det var sista företaget på jorden som sålde skivor skulle jag handla där
Maken till inkompetent personal har jag aldrig varit med om, vare sig tidigare eller senare, helt omöjligt att få någon att ringa mig på telefon
Det tog mig nästan 3 månader att reda ut soppan de ställt till med

Men jag kanske bara hade otur, en gång är ju ingen gång
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2011/12/08 :  17:25:10  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Upplever att det är detsamma som i en riktig butik.
D.v.s att utbudet blir smalare och smalare,"ovanliga"
skivor som kan beställas får jag aldrig.


Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2011/12/08 :  18:01:26  Show Profile Send p-pan a Private Message  Reply

Har också blandad erfarenhet av CdOn, eller CdOff som jag brukar kalla dem nu för tiden.

Är det någon som vet var deras lager finns ?
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2011/12/08 :  18:50:45  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag beställde i måndagskväll o fick det idag.
Det tycker jag är helt ok

Men visst har man haft lite strul med dem tidigare..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2011/12/13 :  17:29:57  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Idag damp det ner 1 skiva till från beställningen som gjordes den 1/12. Bara 1 skiva kvar nu att vänta på. 4 olika leveranser på samma order kan inte vara speciellt bra ekonomiskt för dom på CDon.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/12/13 :  18:11:39  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
I dag kom det en stor kartong med X box "Gears of War 3" och Deodato "Original Album" best. 4/12. Men av de 14 som jag beställde den 20/11 väntar jag fortfarande på tre skivor.
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2011/12/17 :  00:03:15  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Jag har väl köpt omkring 1000 plattor av cdon genom åren och det har väl alltid fungerat ok. Jag tycker att de har haft en dip senaste året, långsam leverans etc, men på sistone verkar de ha blivit snabbare än normalt.

Jag förstår irritationen dock! Jag får plötsliga infall att köpa skivor som bara måste lyssnas på... direkt. Dröjer det en vecka har jag gått vidare och vill ha helt andra plattor. :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000