HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ale Möller, Eric Bibb och Knut Reiersrud på turne
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2011/10/30 :  22:02:54  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej

Precis hemkommen från konsert med Ale Möller, Eric Bibb och Knut Reiersrud.

Konserten överträffade alla mina förväntningar, Det här är Världsklass!

Ale Möller, Erik Bibb, Knut Reiersrud: "Needed time" Från förra årets turne.
http://www.youtube.com/watch?v=cQh-Lw-PhTI


Ljud.
Låtval
Magi

Här fanns inte ett dåligt spår där fanns långsam ökenblues Ry Coder Ledbelly allt.

Dom körde en härlig mix med solo-prestantioner och gemensamma låtar. Det syns på dom här tre killarna att dom trivs ihop

Det våre en synd att inte tipsa om den här trion! Ni måste gå


2011-10-31 19:30 Ale Möller/Eric Bibb/Knut Reiersrud i Bluesmöte! Dunkers Kulturhus Helsingborg
2011-11-01 19:30 Ale Möller/Eric Bibb/Knut Reiersrud i Bluesmöte! Palladium Malmö Sweden
2011-11-02 20:00 Ale Möller/Eric Bibb/Knut Reiersrud i Bluesmöte! Katalin Uppsala
2011-11-03 19:00 Ale Möller/Eric Bibb/Knut Reiersrud i Bluesmöte! Sundsvalls Teater Sundsvall
2011-11-04 20:00 Ale Möller/Eric Bibb/Knut Reiersrud i Bluesmöte! Studion Umeå
2011-11-05 19:30 Ale Möller/Eric Bibb/Knut Reiersrud i Bluesmöte! Kulturens hus Luleå


Glöm inte tacka mig efteråt

mvh

Edited by - govinda on 2011/10/30 22:03:47

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2011/10/30 :  22:50:27  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Anders, du måste plinga tidigare
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2011/10/31 :  10:28:30  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
quote:
Anders, du måste plinga tidigare
Will Do Promise

Skakade tass med Ale Möller Knut Reiersrud efteråt och tackade för en underbar konsert

mvh
Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2011/11/07 :  10:35:15  Show Profile Send Mats h a Private Message  Reply
Håller fullständigt med. Såg dem i Malmö. En av de mest "musikaliska" konserterna jag någonsin hört. Helt fantastiska!

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

Nahaz
Member

301 Posts

Posted - 2011/11/07 :  14:04:19  Show Profile Send Nahaz a Private Message  Reply
Såg också dom i Malmö, var jätteduktiga musiker och Eric kan dessutom sjunga riktigt bra.
Hade jag fått sitta i min egen favoritfotölj hemifrån hade det kunnat bli en 10:a men stolarna på Palladium är så obekväma att det får bli en 8:a.

Setup: http://www.minhembio.com/Nahaz
Go to Top of Page

Göran J
Starting Member

11 Posts

Posted - 2011/11/07 :  15:55:56  Show Profile Send Göran J a Private Message  Reply
Jag såg och HÖRDE dem i Helsingborg, på Dunkers.
De var mycket bra. Härligt samspelta och med massvis av musikglädje!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000