HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Var få tag på parkettgolv i lösbit på metervara?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2011/10/30 :  08:49:17  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Hej, har ett rum med ekgolv frÅn sent 60 början av 70-tal, som ligger i klassiskt kvadratmönster, där var je ruta är ca 30x30 cm, indelat på 4 paralella lösbitar. Dessa är i 4-5mm massiv ek som vilar på en underliggande träbotten. Efter en liten vattenskada, måste jag försöka byta 2-3 rutor av det övre eklagret och slipa om golvet.

Var finner man sådant idag? Går det ens att hitta?

Mvh John

-

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2011/10/30 :  11:54:14  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Är det vanlig stavparkett så hade vi det på Bauhaus för ett tag sedan. Jag jobbar inte längre med golv så jag har inte sortimentet uppdaterat sedan 2008. Ring och kolla.

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2011/10/30 :  21:39:28  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Ja - de produkter du efterfrågar finns.

Jag har nyligen sett det i välsorterade golvbytiker t ex Linoleumkompaniet i Stockholm. Huruvida de nya klassiska parkettstavarna är kompatibla med äldre har jag ingen aning om.

Har även sett att det finns golvföretag som ägnar sig åt bland annat fuktskadereparationer av gamla parkettgolv. Har fått upp dem när jag googlat på parkettgolv.

Har emellertid ingen erfarenhet av produkter eller leverantörer.

mvh /Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2011/10/30 21:40:39
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2011/10/31 :  16:13:42  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Hittade det efter lite letande på colorama. "Slitskikt" är facktermen för produkten i fråga. Bara jobbet kvar då..

-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000