HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Min iaudio X5 har dött, ny spelare som låter bra?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/10/22 :  18:50:58  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Ja, min gamla fina iaudio x5 har dött, jag har lött om hörlursutgången 4 gånger tror jag, nu gick det inte längre. Jag har bytt batteri i den en gång också.

Så, en ny spelare som låter bra.

Har telefon som kan spela, köra extern dac/förstärkare mobilt, men batteriet räcker inte om jag ska ha den till musik också.

Vad finns? Måste ta flac.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/10/22 :  19:27:20  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Kollat lite snabbt och hittat cowon d2+, rejält med mos i förstärkaren, och ska låta bra.

HIfimans grejer är lite för "out there" för mig.

Några andra förslag? D2 går att köpa med 16GB internt, det plus 32 GB externt blir helt ok lagringsmässigt.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/10/22 :  19:33:54  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Vi har en X5 som vi inte använder eftersom vi har 2.

Hmm? hur blev den meningsbygnaden...

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8511 Posts

Posted - 2011/10/22 :  20:36:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Var hittar man batterier till en sån?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/10/23 :  00:07:32  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Ni har två? Skicka en till mig eller? :)

Batterier, det är samma batteri som till många mobiler, tror det var ett för ett k700 jag stoppade i.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2011/10/23 :  07:24:09  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag har en Iriver Ihp40 till övers...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/10/23 :  12:17:49  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Ha ha, vi borde kanske ha en bortskänkes/bytes tråd? Byter min ihp40 mot en borrmaskin? Hi hi.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/10/27 :  06:22:52  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
D2 är riktigt bra.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/10/31 :  19:06:55  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Det var visst en M5, Är det av intresse?

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2011/11/01 :  20:53:12  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply
Billigt och bra alternativ: Sandisc sansa finns på tex Kjell.com för 300kr. Sätt i stort minneskort och kör dina flacfiler.
Glöm dock inte ställa in världsdel annan än europa. Då låter den överaskande bra må jag säga.

http://www.kjell.com/?item=91663

/Mattias
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/11/03 :  20:16:23  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
mace...Jaaa det är det, vore kalas. Är priset av "ett sexpack öl" typ eller stora kosingar?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/11/03 :  22:40:46  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Öl är gott... eller ale om jag ska vara noga

Kör med PM

Tjo!

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/01/29 :  11:24:54  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Denna där Colorfly CK4 verkar intressant.
Är det nån som provat?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/01/29 :  12:23:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Precis

Den är jag också nyfiken på. Användargränssnittet verkar lite gammalmodigt men det kanske inte gör så mycket.

Vet att agenten skall ha en sådan på mässan.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/01/29 :  15:56:49  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Priset är ju rimligt också, bara man tittar på rätt ställe ;)

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/01/29 :  20:12:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ja, för den här är lite dyr.

iBasso DX100

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000