HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Röda Tråden - Fre 21/10
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  18:55:17  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Ja, en liten fånig extratråd så här i helgens början, känns väl bra?

Tråden ingår ej i tävlan, renderar inga pinnar eller annat, om inte Jörgen beslutar sig för att skapa en poängkategori
för förlupna extratrådar. Så vi kämpar endast för den kortvarigaste ära samt lite fredagskul.
Jag hoppas att även andra än de vanliga RT-trasslarna vill vara med.

Tråden är rätt ovanlig typ för mig, ja ovanlig sort för RT i allmänhet, den löses inte på något av de traditionella sätten.
Det är mest en ordlek, och vad man ska ange som lösning är inte riktigt självklart.
Jag kommer godta diverse olika lösningssvar, ty det kommer vara väldigt uppenbart ifall man fått ihop sambandet.

Jag kör första ledtråden nu.
Nästa om en dryg timme, jag flaggar minst 5 minuter före, innan ledtråd 2.
Troligen kommer trean relativt snart efter 2'an. Dvs före 21 i alla fall.

Första ledtråden:
Michael Jackson - Dirty Diana

För regler se: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68565

bbking
Member

168 Posts

Posted - 2011/10/21 :  19:26:21  Show Profile Send bbking a Private Message  Reply
Denna var i lättaste laget.
Solklart är det ett mycket välkänt och allmänt brukat ordspråk.
"Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man"

bbking - System & tankar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81532
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/10/21 :  19:36:12  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Drogmissbruk

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/10/21 :  19:36:15  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Lite skit under naglarna skadar aldrig
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2011/10/21 :  19:46:06  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  19:48:20  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Inte nog med att den röda tråd är ovanligt fantasifull ikväll, även svaren blev det.
Tyvärr blev det en på alla försök hittills, men en guldstjärna i marginalen för de roliga svaren får det i alla fall bli.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2011/10/21 :  20:15:18  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Enkelt:

Diana -> jaktgudinnan -> älgjakt -> höst -> kantareller -> gott -> gott, gotti, gottgott -> Carslhamn -> Blekinge -> Ubåt 137 -> whisky -> fredagsmys (i alla fall för pappa)

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  20:33:09  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Världsrekord i långsökthet tro?
Men inte rätt ändå, förvånad ?

Jag kan trösta er med att det inte alls är så pass krångligt.

Vi tar tvåan nu, och trean om en halvtimme ungefär.

Amplifier - Half Life

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2011/10/21 :  20:47:06  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Tidning

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  20:55:25  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
jari

Då kommer trean om 8 minuter då ...
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/10/21 :  21:03:46  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Phil Spector
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  21:03:56  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Tredje ledtråden lyder:
X-Ray Eyes's - Bobbo Lobbo

Amplifier - Half Life

Det är som sagt en ordlek typ, så en lite lustig lösning får ni förvänta er.
Sen kräver tråden tyvärr lite specialkunnande, men just detta kunnande tror jag att just hifi-folket här har mest och bäst av.
Det är framförallt i ledtråd 1 och 2 som man ska finna ord som har med hifi att göra. Båda orden är i alla fall nämnda ett
flertal ggr på forumet, om man säger så ...

Nu fixar ni det nog ...
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  21:04:34  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Och Phil var inte vad jag tänkt mig ...

På't igen ...

Edited by - Mickel-mackel on 2011/10/21 21:05:09
Go to Top of Page

bbking
Member

168 Posts

Posted - 2011/10/21 :  21:11:45  Show Profile Send bbking a Private Message  Reply
Hmmm, tankarna svävar och Fantomen dög inte ikväll så svaret måste glas klart vara:
Efva Attling

bbking - System & tankar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81532
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2011/10/21 :  21:34:39  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Jag begriper nada...

Men strålar, förstärkare och Diana får jag till nattkikarsikte så det får väl bli svaret.

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  21:43:30  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Hon med det svårstavade Eva är inte heller kvällens RT.
Och Jörgen får sikta på nästa RT-tillfälle.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/10/21 :  21:50:34  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Sentec?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2011/10/21 :  21:55:21  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Alex x Amplifier

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/10/21 :  22:25:38  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Musical Fidelity?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  22:37:55  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag kan glädjande konstatera att ni kämpar på.

Ni kretsar lite runt det, men ändå inte ens i närheten egentligen ...

Jag vet inte riktigt hur länge jag ska hålla tråden öppen, då jag imorgon möjligen kan vara offline hela dagen, ja kanske
merparten av söndag också.
Men någon kanske löser den nu strax, så det blir ett icke-problem.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2011/10/21 :  22:43:59  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Inte för att jag tror det är rätt men man skulle kunna tänka att Michael J. och Diana inte är med oss och de försvann halvvägs och att då göre en genomlysning av deras liv skulle kunna vara en biografi. Hur jag ska få ihop det med Hifi vet jag dock inte. . .

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  23:14:40  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Nä jag vet inte heller hur du ska få ihop det ...

Svaret är ju i och för sig inte hifi, men ett par ledtrådar på vägen dit.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  23:39:22  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag tittar till nattens resultat imorgon bitti.

Sov gott.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/10/22 :  10:04:13  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Dirty Amplifier blir ju nåt Q&D plankbygge av förstärkartyp, alltså DIY, men sen hänger jag inte riktigt med på tredje ledtråden... Är det fruns kritiska blickar när det släpas in i finrummet? I så fall skulle det ju bli DIY med låg Waf.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/22 :  15:52:56  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Ja då drar jag något slags streck nu.
Dvs nu får ni lika lite pinne som innan, men kan istället fundera ett slag över nyckelledtrådarna understrukna.

Amplifier - Half Life
X-Ray Eyes's - Bobbo Lobbo

Så får vi se om någon hittar sambandet nu.
Det finns kanske en liten aaaargh-möjlighet här.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/10/22 :  16:01:28  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Diana Krall-Hifi Krell-Bobbo Krull, eller är jag ute på hal is igen?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000