Efter att ha spenderat ca 20 timmar i telefon med Tele2 kan jag bara konstatera att kundservice och vänligt bemötande inte ingår i deras eventuella internutbildning.
Grunden i detta är ett mobilt bredband som inte under ett halvt år någon gång fungerat. Trots upprepade samtal till support har de inte lyckats få det till att fungera vettigt. De hävdar dock att enligt deras norm är det precis så bra som det skall vara. Under 6 månade har min medelhastighet legat på 1,5Mbit/s på ett 16Mbit abonnemang. Att de skulle häva abonnemanget ställde de sig helt frågande till...Jag hade ju trots allt uppkoppling, om än sällan och kanske med lite dålig täckning.
Att jag bytte detta var på inrådan av en säljare som garanterade samma hastighet som jag hade tidigare - 8Mbit.
Så till er som funderar på Tele2 - fly och hitta ett alternativ som vill ha kvar sina kunder!
Ett alternativ som jag brukar använda mig av är att ta reda på mina rättigheter respektive skyldigheter innan tecknande av abonnemang. Men det är klart, det kräver ju också att man engagerar sig lite...
Jag misstänker att det faktiskt jobbar "fårskallar" på Tele 2.Dvs "Frank" finns i verkligheten uppe hos dem.För när jag hade problem med mitt telefonabonnemang så var enda möjligheten till att kunna lösa detta att jag skulle ringa med mobilen som inte funkade för att felanmäla.Jag kunde inte hitta någon support via email.
Vilket i sig självt redan det är dålig kundhantering utifrån hur jag ser på det.Nu visade det sig dock att man kunde få svar på en vecka via email om jag inte minns fel men....mvhKristofer