HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Aldrig, aldrig mer Tele2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SCarlsson
Member

135 Posts

Posted - 2011/10/20 :  19:10:53  Show Profile Send SCarlsson a Private Message  Reply
Efter att ha spenderat ca 20 timmar i telefon med Tele2 kan jag bara konstatera att kundservice och vänligt bemötande inte ingår i deras eventuella internutbildning.

Grunden i detta är ett mobilt bredband som inte under ett halvt år någon gång fungerat. Trots upprepade samtal till support har de inte lyckats få det till att fungera vettigt.
De hävdar dock att enligt deras norm är det precis så bra som det skall vara. Under 6 månade har min medelhastighet legat på 1,5Mbit/s på ett 16Mbit abonnemang. Att de skulle häva abonnemanget ställde de sig helt frågande till...Jag hade ju trots allt uppkoppling, om än sällan och kanske med lite dålig täckning.

Att jag bytte detta var på inrådan av en säljare som garanterade samma hastighet som jag hade tidigare - 8Mbit.

Så till er som funderar på Tele2 - fly och hitta ett alternativ som vill ha kvar sina kunder!

***Clearaudio PerformanceSE*Graham Slee*Hegel HD11*MF M6 500i*Focal Electra 1008BE***

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2011/10/20 :  19:47:01  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Har varit storkund i 10 år hos tele2 och alldrig haft några problem.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

SCarlsson
Member

135 Posts

Posted - 2011/10/20 :  20:01:02  Show Profile Send SCarlsson a Private Message  Reply
Då är det väl storkunder de bryr sig om.

***Clearaudio PerformanceSE*Graham Slee*Hegel HD11*MF M6 500i*Focal Electra 1008BE***
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2011/10/20 :  20:07:02  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
Telenor har 3 månaders "uppsägning" av löpande abbonemang som bindningstiden ändå har gått ut på, ALDRIG mera Telenor
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2011/10/20 :  20:30:30  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Ett alternativ som jag brukar använda mig av är att ta reda på mina rättigheter respektive skyldigheter innan tecknande av abonnemang.
Men det är klart, det kräver ju också att man engagerar sig lite...
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/10/21 :  07:45:20  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Vi sa upp vårat Tele2 mobila bredband inom prövotiden och då var det inget gnäll. Vi bor i skogen och där är det dålig täckning.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/10/21 :  16:50:33  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag misstänker att det faktiskt jobbar "fårskallar" på Tele 2.Dvs "Frank" finns i verkligheten uppe hos dem.För när jag hade problem med mitt telefonabonnemang så var enda möjligheten till att kunna lösa detta att jag skulle ringa med mobilen som inte funkade för att felanmäla.Jag kunde inte hitta någon support via email.

Vilket i sig självt redan det är dålig kundhantering utifrån hur jag ser på det.Nu visade det sig dock att man kunde få svar på en vecka via email om jag inte minns fel men....mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2011/10/21 16:51:07
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2011/10/21 :  17:30:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har också ungefär 1,5 Mbit/sek på 16Mbit/sek abonnemanget. Jag känner mig lurad.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000