Author |
Topic |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 14:26:25
|
Hallå på er...
Hur ser det ut på intressefronten för en DIY-träff i november? Just nu så har vi ingen lokal så där av frågan.
Jag tänkte börja rodda efter lokal här i Södertälje, Andrén jobbar för att vi ska få låna samma lokaler som förra året.
Är det någon annan som har någon idé på lämpliga lokaler?
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 14:49:17
|
Ja det vore smaskens.
Dessutom borde ju en träff spikas så snart som möjligt i så fall, för att ge de som bygger lite motivation.
På min byggfront har det inte hänt speciellt mycket, jag har ju byggt mycket större prylar senaste året. Jag får nog troligen nöja mig med att besöka och komma igen nästa år. |
|
|
Eriksson
Member
812 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 15:30:55
|
Jag hänger på om jag är ledig, eller om jag kan få ledigt vid tillfället. |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7931 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 18:10:42
|
Skulle vara kul att åka, även om jag inte på rak arm kan komma på något hembyggt att ta med. |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
Tomas J
fd _T_
1550 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 18:59:37
|
Jag är intresserad, håller just nu på att färdigställa ett par högtalare som eventuellt bli något att visa upp =) Skulle gärna vilja färdigställa ett par rörmonoblock också, men jag tror inte jag hinner.
Måste träffen vara så nära inpå? Jag vet att träffen brukar var ungefär såhär års, men tidigare så har den annonserats ut mycket tidigare, kanske hinner folk färdigställa lite flera bidrag om vi senarelägger den lite? |
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera! |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 19:33:53
|
Det kan ju vara en ide att försöka passa in någon dag efter trettonhelgen, under dessa dagar får kanske en del chansen att färdigställa eller finputsa sina objekt. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 19:59:23
|
Och då kommer det klagas på att det blir för nära träffen i Göteborg, att det är kallt eller att alla pengar tog slut i julruschen. Sedan undrar jag hur populärt det är hos de med familj att gå ut och gömma sig i garaget under hela julen.
F ö är det här knappt två veckor senare än det annonserades förra året, fast då var lokal etc klart. Åren innan har det dock varit en mer kontinuerlig process förutom den första småträffen i Sthlm.
Som mer extern iakttagare av DIY-cirkusen så noterar jag att det alltid, oavsett annonseringsdatum är några som inte hinner något de tänkt bygga. Hur stor roll det egentligen spelar med det där med tiden tycker jag nog kan ifrågasättas till viss del... "Om soldaten säger att han inte hinner, ge honom mindre tid."
Jag tror nog mer på att inte vara alltför pretensiös och ta det som det blir. Kanske någon vecka senare än normalt eller så om det nu blir bättre. Sedan har vi ju inte sett om det finns någon lokal att tillgå än och vilken storlek den i så fall har. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Tomas J
fd _T_
1550 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 21:44:36
|
Det är ju i och för sig ett faktum att det inte spelar någon roll vilket datum man bestämmer, folk kommer ändå att vänta in i det sista innan deras projekt färdigställs!
Det är nog lika bra att bestämma ett datum, de som hinner hinner, och de som inte hinner får stå över. |
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera! |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2011/09/24 : 11:40:25
|
Som sagt vi letar lokal. Vi får se vad vi får tag på
|
|
|
manw
Member
445 Posts |
Posted - 2011/10/01 : 09:29:38
|
Låter spännande! Kanske borde publiceras i Audiogrupp Öst? November är en bra månad, mindre med aktiviteter, och förhoppningsvis inte snö ännu, om man skall ha bil med en massa prylar med sig. |
/Mats, född nyfiken |
|
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2011/10/01 : 20:36:22
|
Hur går det Andrén? De har bytt killen som fixade lokaler på Ångström, så det är liiiite trögare i år tyvärr. |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2671 Posts |
Posted - 2011/10/01 : 23:22:54
|
Tjenare!
Kristallen där dac-fejden var går att hyra men det går inte in så mycket folk där.
Jag skulle kunna kolla hur det ser ut i Solberga skolan. Mina kidds går ju där men det är ett skott från höften
/ |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Andrén
Medlem i AÖ
557 Posts |
Posted - 2011/10/03 : 13:13:25
|
Hej!
Problemet är som sagt att de bytt intendent. Den nya är inte särskilt samarbetsvillig tyvärr. Vi får hyra lokalerna, men det skulle bli väldigt dyrt. Så där står vi och stampar. Tyvärr.
Lokalernas förträfflighet hat ju varit tydlig tidigare år.
Mvh |
Akustikchef på Sounds of Science
|
|
|
Toby
Starting Member
8 Posts |
Posted - 2011/11/14 : 11:44:35
|
Hej!
Några nyheter om denna träff, eller om Ångström? Blir träffen av (eller har den varit redan)?
Hade#180; |
Pain doesn't hurt! |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2011/11/14 : 12:48:41
|
Det blir förhoppningsvis en träff i Sthlm i början av nästa år.
Ta en titt här. DIY2012 |
|
|
|
Topic |
|