HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tony Joe White!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/09/21 :  10:16:01  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Måste bara hylla denne Tony, han är helt fantastisk!

Jag har haft "Closer To The Truth" som referensplatta ända sedan den kom, och nu i dagarna inköptes hans "Uncovered" från 2006.

Vilken svängig platta alltså! Dessutom är ljudet LYSANDE. Dynamik och detaljer i mängder.

Spår 3; "Did Somebody Make A Fool Out Of You with Eric Clapton" är favoriten.

http://www.tonyjoewhite.com/uncovered/

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

everwake
Member

268 Posts

Posted - 2011/09/21 :  10:56:20  Show Profile Send everwake a Private Message  Reply
jag får då hylla alla artister som har en elektronisk nerladdning tillgänglig, så att man när man blir nyfiken till en kostnad av $6 kan ladda ner skivan i FLAC-format och lyssna direkt.

utan elektronisk nerladdning hade i alla fall inte jag hittat den här artisten, via min laptop låter det i alla fall lovande
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/09/21 :  12:49:50  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Nu har jag köpt den också!
Ska provlyssnas och omvandlas till wav ;).

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/09/21 :  13:21:52  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Oj så kul!!! :) Enjoy!!!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

LarsG
Member

102 Posts

Posted - 2011/09/21 :  16:17:05  Show Profile Send LarsG a Private Message  Reply
Knopfler plagierat White rätt mycket i gitarrspelet. Länge sedan jag lyssnade på "closer to the truth" men den är ju bättre än jag minns.
Allt TJW är INTE bra inspelat. Det finns exempel där man undrar om ljudteknikern varit sur på Tony. CD:n "Heroins" t.ex.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/09/21 :  17:26:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Missa inte "Live From Austin, TX" riktigt bra.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/09/21 :  19:29:29  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Fortfarande en av mina absoluta favoriter ända sedan 69 när debutalbumet Black and White kom med jättehiten Polk Salad Annie. Den spelades på alla discon och inhandlades som LP när det begav sig!! Lyssna också på the Heroines med duetter bl a med Shelby Lynne och Lucinda Williams och Closer to the truth med bl a originalet till Tina Turners Steamy Windows. Som sagt en härlig artist med mycket fina inspelningar!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/09/21 :  19:54:00  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Sorry Audiovector, Closer to the truth hade du ju redan nämnt. Då kan vi väl ta upp The Beginning från 2001. Förresten, jag har 14 album å dom är görbra allihop!

Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/09/21 :  21:26:25  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
LarsG; Helt rätt om Heroines - ljudet på den är uruselt!

Batman; Du är grym, jag har bara 10 album... ;)

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6798 Posts

Posted - 2011/09/21 :  21:53:59  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Tony Joe White är självklar artist om man gillar blues har själv inte så många skivor med honom som jag skulle vilja då jag upptäckte honom för ett antal år sedan men 5-6 har jag nog skrapat ihop.

På youtube finns ett klipp där han har en duett med Johnny Cash.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/09/21 :  22:06:04  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Ja, men Uncovered hade jag inte! Laddas ner just nu från hans fina hemsida! Heroines - lyssna på musiken! Återkommer om Uncovered!

Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/09/21 :  22:36:35  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Trevligt! Kul att kunna bidra med detta tips. Plattan är helt grym!

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/09/21 :  22:39:00  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Uncover verkar lysande! Tack Audiovector! Enl Wiki finns det 31 album sa det fins mycket kvar att upptacka!

Nat fel pa tangentbordet!

Go to Top of Page

LarsG
Member

102 Posts

Posted - 2011/09/21 :  23:43:14  Show Profile Send LarsG a Private Message  Reply
"Lake placid blues" var länge den stora favvon. Egentligen gör han bara tre låtar hela tiden. Men mycket snyggt gjort. Jag såg en dokumentär på Svt för några år sedan med TJW .Verkade mycket sympatisk. Han hade själv " down by the border" som sin favvo. Finns bara (tror jag)på den cd där han spelar ensam som heter Beginning??
Go to Top of Page

everwake
Member

268 Posts

Posted - 2011/09/22 :  09:31:22  Show Profile Send everwake a Private Message  Reply
Uncovered var rilktigt bra, jämm kvalitet på låtarna och riktigt bra ljud, en av de få plattor jag har där man fått till trummorna riktigt bra.
det blir till att ladda ner några flera skivor
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2675 Posts

Posted - 2011/09/22 :  17:29:37  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Ja, tack för tipset Audiovector. Riktigt bra fonogram!

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/09/22 :  23:08:04  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Härligt! Så glad jag blir att ni gillar plattan!

Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2675 Posts

Posted - 2011/09/22 :  23:33:06  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
När jag lyssnar på låtarna dock så får jag ett starkt knäpp två-tre sekunder efter varje låt. Detta oavsett om det är wavat eller flackat.
Jag kör JRMC. Är det något som ni har märkt av?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

rogerjons
Member

88 Posts

Posted - 2011/09/24 :  18:50:30  Show Profile Send rogerjons a Private Message  Reply
Jag älskar musiken på The Beginning men hatar ljudkvalitén. Akustisk blues med bara gitarr, sång och ibland munspel, inspelad på övervåningen i hans hus där han kunde gå upp och lira när han fick feeling. Tyvärr skulle han behövt ringa dit en ljudtekniker iallafall... :-)

/Roger
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000