HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Provlyssnat - Naxos Blu ray audio only
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2011/09/20 :  10:13:26  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Häromdagen fick jag några Naxos Blu ray audio only skivor på posten. Skivorna är alltså klassisk musik på 88kHz 24 bit eller 96kHz 24bit PCM eller DTS Master Audio.
När jag först försökte ladda skivorna i min Pioneer BDP-320 så fick jag meddelandet 'Can't Read', men efter nyaste firmware uppgraderingen funkade det fint fast skivorna är litet sällsyntare BD-ROM.

Ljudet är verkligen bra och jag tycker att det är bättre än SACD. Naturlig klangriktighet och känslan av 'renhet' jämfört med CD.
Förbättring kan jag märka på nästan alla parametrar jag tänka mig.

Summarum så tycker jag det finns potential för ett format som kan ersätta CD för de som INTE vill ladda ner Hi-res filer utan äga en skiva.

Rekommenderas varmt för de som gillar klassisk musik.

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2011/09/20 :  11:59:55  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
http://www.naxos.com/blu-ray_audio.asp
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/09/21 :  10:11:24  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Trevligt! Tack för tipset! Naxos är en underbar grekisk ö för övrigt... ;)

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000