HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Någon som vet vad detta är för låda?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2011/09/09 :  23:38:29  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Hej
Hittade en liten rolig låda, vad är det

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2011/09/09 :  23:50:21  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Har aldrig sett en sådan låda. Det måste vara en SSFB.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2011/09/09 23:56:15
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/09/10 :  10:40:19  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Det måste vara en SSFB

Sämsta Sortens FruktBehållare?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

masund
Member

92 Posts

Posted - 2011/09/10 :  17:07:27  Show Profile Send masund a Private Message  Reply
Hej.
Ser ut som en baslåda för bagaget till en kombibil.
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2011/09/10 :  22:47:46  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
quote:
Hej.
Ser ut som en baslåda för bagaget till en kombibil.

Rätt, sitter i Volvo V40 2.0T 2001
Sitter en slav och en liten bas som har dubbla talspolar.
Någon som vet om subb lådan drivs av bilstereon eller sitter det ett slutsteg separat och i något av fallen aktiv eller passiv delning?
Verkar vara låg delning så långt vet jag.
Jag har aldrig sett en sådan typ av slavbas(se bild)
Hoppas någon har lite kött på benen

Min anläggning
Go to Top of Page

masund
Member

92 Posts

Posted - 2011/09/11 :  11:01:47  Show Profile Send masund a Private Message  Reply
Det flesta moderna Volvobilar brukar ha ett separat slutsteg till högtalarna, ett utav dem brukar sitta under passagerarstolen.
Har även sett denna låda med ett eget inbyggt slutsteg.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2011/09/11 :  18:45:40  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
@ophetic - SSFB är en Solid State Fuse Blower. Den har anslutning till ett nätuttag samt en knapp. Kan även vara utrustad med en lysdiod eller lampa. Trycker man på knappen hörs en gäll ton samt att lysdioden/lampan blinkar under några minuter. Därefter tystnar och släcks allt, ty SSFB:n har skickat ut en strömspik på nätet som får säkringarna i huset att lösa ut.

Jag har aldrig sett någon SSFB och hoppades därför att någon lyckats fånga en på bild.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2011/09/11 20:10:59
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2011/09/11 :  23:27:19  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Har idag testat lite med de fyra anslutningspolerna som gick in till original subben och kommit fram till att det är kopplade hö och vä kanal driven av stereon vad det verkar, efter som jag inte hittat något separat slutsteg.
Förmodligen så delas de höga signalerna bort i stereon aktivt.
Kul för mig för då är det bara att haka på två subbar som ligger och inte gör någon nytta
Har kopplat bort bakkanalerna som var ett par fjuttiga bredbandare i skuff stolparna så då är det bara att fejda in rätt nivå på subbarna mot framsystemet
FN vad glad jag blir

Min anläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000