HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Topp eller Flopp eller Mittemellan - nu byggbild
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2011/09/01 :  15:44:04  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply
äntligen ska det byggas, element pa ingåaende. ska bara designa boxen.
Har caddad ihop en som kan ses nedan.

En variant är denna som jag hade tänkt att testa är en M-T-M-B, eftersom jag inte ville ha boxen jättestor, ordande jag översta mellanregistret i en egen liten box.

Jag skulle vilja veta vad ni anser om den estetiska DESIGNEN. Set det snyggt ut?? Lite lätt att bli "hemmablind"när man skissat på en massa olika möjligheter.

/filip

Edited by - Fimax on 2012/01/03 14:38:41

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2011/09/01 :  16:18:12  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply
variationer

/filip

Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2011/09/01 :  16:20:04  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply
Bara för att klargöra:

jag behöver ärliga svar, om ni tycker det ser fult ut säg det.

/filip

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2011/09/01 :  18:22:10  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Mittendelen ska vara svart, som på den översta bilden, tycker jag. Sen kan det vara snyggt med antingen trä eller vitt på det övriga.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2011/09/01 :  18:40:43  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Jag tycker att du fått på en fullträff till konceptet. Härligt formspråk. Färgsättningen är modern i alla varianter du lagt upp.
Go to Top of Page

Stajo
Member

592 Posts

Posted - 2011/09/01 :  18:40:49  Show Profile Send Stajo a Private Message  Reply
skitsnyggt tycker jag
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2011/09/01 :  18:41:38  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Den översta såg bäst ut,kanskse en helsvart variant skulle passa bra?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2011/09/01 :  18:54:35  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Snyggt ! skulle gärna se den större lådan lätt trapetziod, det tror jag hade varit en höjdare, färgteman tycker jag ser kalas ut allihopa.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2011/09/01 :  19:10:45  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Fräck design. Tycker den övre var fränast men sen kan ju miljön den ska stå avgöra färgsättningen. Lycka till. Ska bli kul att se bygget för du lägger väl upp en byggtråd sen

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2012/01/03 :  14:38:06  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply
Bygget har startat

/filip

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/01/03 :  15:15:58  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Coolt! Lycka till

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2012/01/03 :  15:55:01  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Jag tyckte cad-bilderna var fula men den var cool i verkligheten

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2012/01/03 :  16:35:52  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Snyggt!

Vad skall den bestyckas med?

Lycka till!

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2012/01/03 :  17:41:07  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply

Ska bestyckas med
Bas CA22RNX
Mellan MCA12RC (x2)
Diskant Audax TW034

Det är ju en 3W classic enligt Troel...
http://www.troelsgravesen.dk/3WClassic.htm

Men, den är "lätt" moddad.

Jag såg att han hade kombinerat MCA12c:an med TW034:an i sin 8008 center.
http://www.troelsgravesen.dk/8008CENTER.htm
Så varför inte använda den in 3W:an?

Sedan råkade jag höra ett Gryphon Atlantis som lät trevligt, och den hade två mellan register, så det vill jag också ha. Den hade även två basar, men jag ville inte ha så stora högtalare.

Till slut blev det detta koncept. Om det kan låta bra visar sig...

/filip

Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2013/05/10 :  13:15:37  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply
Ja just det' glömde att skriva hur det blev. Projektet avstannade, Slutade med en svart rollad och en grundfärgsrollad låda. Ljudet blev inte så bra.... Eventuellt kan det optimeras, men jag tröttnade.

Det är ju toppenkul att börja med saker, avsluta är tråkigt. Ngn med samma Problem?

/filip

Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1551 Posts

Posted - 2013/05/10 :  15:33:36  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jaaaa, jag har femtioelva påbörjade projekt som jag ska göra klart någon gång.
Jag har minimerat problemet lite genom att bygga saker som andra redan konstruerat och testat innan mig, det gör en del saker lite enklare.

I övrigt gillar jag designen! =)

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/05/10 :  17:11:19  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Welcome to the club

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/05/10 :  18:06:02  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
jajjemän - rå mdf är det snyggaste!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2013/05/10 :  18:06:46  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:

Jaaaa, jag har femtioelva påbörjade projekt som jag ska göra klart någon gång.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000