Author |
Topic  |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2011/08/29 : 20:47:13
|
Hej, mitt electrocompaniet slutsteg har brunnit, men Abrahmsen servar dem till bra pris, och man får uppgradering för bra pris också. De har alla service och utvecklare från gamla EC, de fick med sig dem.
Men, hur skickar jag den här till Norge, utan att åka på skatt, tull och annat.
Ska skicka både för och slutsteg.
Kan jag kolla med svenska tullen hur jag ska göra eller? |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
Edited by - Claes_Ireland on 2011/08/29 20:48:38 |
|
RuneStone
Member

1961 Posts |
Posted - 2011/08/29 : 21:45:18
|
prata med tullen och förklara för dom, borde inte vara något problem då du inte köper någon produkt utan en tjänst. |
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.." |
 |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2011/08/29 : 22:43:31
|
Jo, få hem dem är jag inte rädd för, utan rädd för norska tullen. Men, om man använder proforma och anger att det är service/reparation så borde det väl klara sig. |
|
 |
|
Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts |
Posted - 2011/08/30 : 08:28:27
|
Jag har haft mitt EC försteg på service i Norge. Skickade det tillsammans med en proforma och angav att det var ett serviceärende. Tyvärr fastnade det i norska tullen, men efter ett telsamtal så löste det sig. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
 |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2011/08/30 : 22:44:20
|
Läste en tidigare tråd här att om man skrev garantiärende så skulle det vara lugnt? Men, jag skriver "reparation och retur till sverige" så borde de väl fatta att vad det är? Tack för inputen, då vet jag att det finns hopp. Nu ska bara abrahamsen svara med adress så åker för och slutsteg till Norge. |
|
 |
|
Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2011/09/02 : 20:40:48
|
De har svarat med address, nu ska jag bara packa ihop allt över helgen. Sen blir det hörlurar i ett par veckor. Gamla hd 600 med en hörlursförstärkare som drar 80 watt får göra tjänst. :) |
|
 |
|
|
Topic  |
|