HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Skicka för och slutsteg till Norge, service
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/08/29 :  20:47:13  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Hej, mitt electrocompaniet slutsteg har brunnit, men
Abrahmsen servar dem till bra pris, och man får uppgradering för bra pris också. De har alla service och utvecklare från gamla EC, de fick med sig dem.

Men, hur skickar jag den här till Norge, utan att åka på skatt, tull och annat.

Ska skicka både för och slutsteg.

Kan jag kolla med svenska tullen hur jag ska göra eller?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Edited by - Claes_Ireland on 2011/08/29 20:48:38

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/08/29 :  21:45:18  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
prata med tullen och förklara för dom, borde inte vara något problem då du inte köper någon produkt utan en tjänst.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/08/29 :  22:43:31  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Jo, få hem dem är jag inte rädd för, utan rädd för norska tullen. Men, om man använder proforma och anger att det är service/reparation så borde det väl klara sig.

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/08/30 :  08:28:27  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jag har haft mitt EC försteg på service i Norge. Skickade det tillsammans med en proforma och angav att det var ett serviceärende. Tyvärr fastnade det i norska tullen, men efter ett telsamtal så löste det sig.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/08/30 :  22:44:20  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Läste en tidigare tråd här att om man skrev garantiärende så skulle det vara lugnt? Men, jag skriver "reparation och retur till sverige" så borde de väl fatta att vad det är?
Tack för inputen, då vet jag att det finns hopp. Nu ska bara abrahamsen svara med adress så åker för och slutsteg till Norge.

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/08/31 :  08:06:59  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Adressen finns på deras hemsida.
http://www.ecsholding.com/default.asp?Valgt=Ja&Mode=Meny&MenyID=41&HovedMenyID=41&Hovedmeny=Service

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/09/02 :  20:40:48  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
De har svarat med address, nu ska jag bara packa ihop allt över helgen. Sen blir det hörlurar i ett par veckor.
Gamla hd 600 med en hörlursförstärkare som drar 80 watt får göra tjänst. :)

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000