HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Önskar tips Ipod dockning som har digital utgång.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2011/08/21 :  21:06:33  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Önskar att kunna koppla en bluetoothadapter till en iPod docka för att sedan föra över signalen digitalt till min externa dac.

Önskar få tips på billiga Ipod dockningsstationer.

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/08/21 :  22:31:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Generella (utan digitalutgång)?? Jag har köpt billigt från DealExtreme. Om man kör en docka där man kan komma åt att löda lite har du schema över in/utgångar här: http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pinout.shtml
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2011/08/21 :  23:37:53  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Önskar tips på en som har digitala ingångar.
Utan är väldigt enkelt att finna.

Vet att wadia har men den kostar över 4000kr vilket är för mkt tycker jag.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2011/08/22 :  00:44:55  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Den här kanske?

http://www.amazon.co.uk/Onkyo-NDS1-Silver-Digital-Transport/dp/tech-data/B002OC3WBG/ref=de_a_smtd

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/08/22 :  07:53:19  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Om du bara vill skicka blåtandsljud från din iPhone/iPad/iPod Touch måtte det väl vara enklare att använda det inbyggda blåtandsgränssnittet? Eller använda en för ändamålet avsedd blåtandsadapter kopplad direkt till enheten?

Eller missförstår jag dig? Och digitala ingångar lär du inte hitta på på många dockningsstationer.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2011/09/01 :  15:15:37  Show Profile Send mangs a Private Message  Reply
Han menar väl digital-utgång. Dvs att han skickar signalen digitalt via dockan och sedan vidare till hans DAC som gör omvandlingen.
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2011/09/02 :  10:59:06  Show Profile Send jonny99 a Private Message  Reply
Den här dockan har digitalutgång och är billigare än Wadianhttp://www.dustinhome.se/onkyo-nd-s1-silver/product/5010442210?csref=Keybroker_Google_Adwords__RTA__
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000