HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Idiotiska akuta problem men Boxee Box
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lars S
Starting Member

48 Posts

Posted - 2011/08/20 :  06:09:22  Show Profile Send Lars S a Private Message  Reply
Hej på er!

Jag hade igår en väl fungerande Boxee Box som hittade mina filmer jag har lagrade på min NAS. Men så vet ej f_n vad som hände men jag råkade nollställa Boxeen och alla mina hundratals filmer försvann och nu har jag tillbringat natten med att försöka reparera skadan utan framgång.

Jag försöker lägga till filmerna och kommer då till browse sources, därefter add sources och därefter dyker det upp en meny med sex alternativ varav Boxee media manager är ett. Jag klickar på ett alternativ i taget men Boxee hittar inte mina filmer.

Jag lyckades installera det problemfritt förra gången då jag var i en något manisk fas och minns inte alls hur jag gjorde. Men det gick hur lätt som helst minns jag. Men det verkar som om Boxee av någon anledning inte hittar min NAS och filerna på den. Jag kommer åt NAS:en problemfritt från min dator och Boxeen har kontakt med Internet och därmed nätverket.

Jag har försökt reparera skadan hela natten för vi skulle se på film idag så jag är redigt trött. Missar jag något elementärt eller vad är det frågan om? Ska jag göra något via datorn? Ska inte Boxee känna av att det finns en tillgänglig NAS och varför gör den inte det?

Snälla någon, hjälp mig, vi ska ju ha vänner på filmkväll och jag skulle visa det lilla underverket och nu fungerar ingenting. Det måste vara något idiotenkelt fel jag gjort men jag kommer inte på vad. Är så trött att jag inte kan tänka klart längre.

I menyn efter add sources med sex alternativ, där Apple filing protokoll är det första, vilket ska jag välja när jag vill att den ska hitta filmerna på NAS:en? Blir så ledsen att jag lyckades förstöra så här.

Mycket tacksam för hjälp!

//Lars

Lars S
Starting Member

48 Posts

Posted - 2011/08/20 :  08:10:29  Show Profile Send Lars S a Private Message  Reply
Det här kan strykas, det löste sig efter ett direkt dödligt intag av espresso. Det var något med att sätta upp SMB och ta det den vägen. Minns inte riktigt. Men nu dröjer det innan jag pillar på några inställningar i onödan.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/08/20 :  09:58:41  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Skönt att det löste sig, man kan bli rätt frustrerad minst sagt.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000