HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Boozhundlabbens fånåförstärkare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2011/08/12 :  12:46:06  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
quote:
Om du kollar på project-sidorna på DIYaudioproject-forum hittar du info om en liknande konstruktion MED MC-ingång.

Mja, jag har en MM på min svarv och vill ha möjligheten att kunna välja.
quote:
Om du vill ha en FET-RIAA för MC så föreslår jag att du också letar upp Salas på diyaudio. Variant på samma tema.

Nej, inget grus i maskineriet.. jag vill ha rör-varianten, men den ska vara "upp to date" eller bli...Därav min fråga..
Och jag har massor med trioder i lådorna...

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..

Edited by - Gastone on 2011/08/12 12:47:52
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2011/08/12 :  21:23:01  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Bubbel: Beställde vad som behövdes (behövde lite mer ändå)

Vaf*n här har man satt dem i tränningsläger för att de skall ge allt i ditt riaa ja ja ner med dem i papplådan igen.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/08/15 :  20:49:31  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Batteripacket färdiglött. En del av lödöronen föll av när jag mekade. Nu ligger det i en aluminiumsläde isolerad med gummi och någon sorts skumplast.

Batteripaketet ligger tajt i lådan. Fispassning är namnet.
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2011/08/15 :  21:48:43  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
Huga, en mindre förmögenhet i NiCad batterier.

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/08/16 :  17:52:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Skitbilliga på eBay! Tror de kostade 20-30 dollares.
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2011/08/18 :  08:47:08  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Cool pack!

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/08/18 :  19:03:13  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Rätt ska vara rätt - drygt 40 dollar kostade cellerna: Lång länk till eBay
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000