HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Förvara kartonger i Lada.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/07/25 :  20:55:47  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Har en massa viktiga kartonger tillhörande högtalare och elektronik som jag vill spara ifall jag nån gång ska sälja. Dessa tar nu upp en hiskelig plats i skrubben, plats som vi nu behöver till annat så min fråga är om det skulle funka att förvara dessa på vinden i en kallbonad lada utan risk för att pappen blir mjuk och dålig ?

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."

jari
RödaTråden vinnare

4568 Posts

Posted - 2011/07/25 :  21:44:30  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Jag har en del av mina kartonger i vårat förråd,
helt utan värme,och de verkar inte ha tagit så mkt stryk av det.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta + Audioquest typ 4 utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4163 Posts

Posted - 2011/07/25 :  21:47:11  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Papp blir mjuk och trist om den inte förvaras vid ganska låg fuktighet. Jag skulle tro att det är en chansning att ha dem i ladan.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/07/25 :  22:02:54  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Om det finns möss kan de gilla att äta av kartongerna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2011/07/25 :  22:15:05  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Hehe, jag tänkte samma sak som Vox. Möss äter på det mesta... Dynor, möbler, kartonger, tändkablar, korkar på diskmedelsflaskor, slangen på högtryckstvätten...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2011/07/25 :  22:24:51  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Möss gillar även att gnaga på avloppsrör, inifrån.
Finns det något de inte äter?
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4568 Posts

Posted - 2011/07/26 :  08:51:05  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
quote:
Finns det något de inte äter

Mina kartonger.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta + Audioquest typ 4 utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/07/26 :  22:10:42  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Ja det jag är mest rädd för är att pappen skall bli mjuk, men jag måste göra något för vi behöver verkligen utrymmet..
Det är ju inte direkt några små kartonger heller, bla. till mina golvare.

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4163 Posts

Posted - 2011/07/26 :  22:36:32  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Du kan inte tex "platta" kartongerna? Typ så som man gör för att få plats med mer kartonger till återvinning. Tar mindre plats då och är väl bara att fälla ut och tejpa när de behövs igen.

Vad som kan vara tristare är om de innehåller tex frigolitemballage. Med den tål ju iaf fukt och kyla bättre. Kartongerna inne, emballage ladan.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/07/27 :  21:39:10  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Kartong inne frigolit ute var en ganska bra idé.. kanske det är lösningen..

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/07/30 :  13:50:37  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
En Lada är väl byggd i kartong eller så det blir la ena kaka på kaka?MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2011/07/30 13:51:12
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000