HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Planerar att besöka Gbg - igen!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/07/01 :  21:37:00  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Nu är jag kanske lite för fräck tycker någon eller så tycker ni som jag.

Om man inte frågar så får man inga svar och då simmar man i samma tunna hela tiden och hur kul är det?

Nu till min fråga.
Jag skriver i jag form, men frugan är på och gillar idén

Jag planerar att göra en tripp (v29) tillsammans med min fru till Gbg på semestern och jag skulle tycka att det vore roligt att få träffa någon/några av er med respektive kanske? Bara i all enkelhet, om det blir på stan för en fika, lunch eller middag spelar mindre roll.

Om det skulle falla någon i smaken så PM:a

Fräckt VA?

Edit: Idag 4/7 fick jag reda på att det är Gothia cup just den veckan så då flyttar jag Gbg-besöket till v 31-32, bara så ni vet

Edited by - byZan on 2012/08/12 15:54:58

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2011/07/04 :  20:34:27  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Antar att du är hifi-nörd eftersom att du är reggad här och då är du välkommen hem till oss om ni skulle få er för att åka lite längre söderut än Göteborg. Det är väldigt fint här på sommaren

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/07/04 :  22:00:35  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Antar att du är hifi-nörd....

Jag?
quote:
....eftersom att du är reggad här och då är du välkommen hem till oss om ni skulle få er för att åka lite längre söderut än Göteborg.

sladdbarn - tackar man vet ju aldrig hur långt bilen tar oss. Men jag kommer att ha datorn med mig och PM,ar om det faller oss in att åka så långt söderut
quote:
Det är väldigt fint här på sommaren

Jag tror dig och vet också att Varberg kan erbjuda underbara dagar.


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2011/07/05 :  02:09:08  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Hej,
för egen del har det inte hänt mycket i anläggningen sedan vi sågs senast, men det är ju trevligt att träffas.
Jag har flera goda vänner som av olika skäl inte hänger på forum som säkert skulle uppskatta att träffa dig för erfarehetsutbyte och musiklyssning om tiden passar. Jag droppar några "teasers", Beveridge, Rockport, TAD...
Resten kommunicerar vi lämpligen som PM.

Jag kollade just Göteborgs Kulturkalas 2011, det ligger en vecka senare v.33 så det missar/slipper ni.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"

Edited by - lennartj on 2011/07/05 02:15:08
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/07/05 :  09:23:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Fika går att ordna även i Kareby. Nästan allt är utbytt i vår anläggning sen sist.

Även jag känner folk som har saker...
Vill du se/höra Burmester B-100/Drivor av Accuphase i akustikbehandlat rum, Rauna ChaveRex (Adraanäggningen där är Beveridge), eller kanske detta: http://www.rauna.forum24.se/rauna-about207.html (Numera väggmonterade horn, fullständigt vanvettig anläggning)
så hör av dig så ska jag se vad jag kan ordna. Dessa tre anläggningar är ca 30 min härifrån, i Stenungsund. Strax intill bor Batman och Steen.
Vill man hålla sig i Götet så kanske detta kan vara något, en bekant:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68914

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2011/07/05 09:31:08
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/07/10 :  20:21:55  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
lennartj och Bernt Jansson - tackar för dessa erbjudanden

Såklart att jag vill jag ska bara försöka hitta på något åt frugan under de minuter dessa besök förmodligen skulle ta i anspråk

Hör av mig via PM när beslut tagits om/när resan blir av.


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/07/16 :  14:11:01  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Nu är jag kanske lite för fräck tycker någon eller så tycker ni som jag.

Om man inte frågar så får man inga svar och då simmar man i samma tunna hela tiden och hur kul är det?

Nu till min fråga.
Jag skriver i jag form, men frugan är på och gillar idén

Jag planerar att göra en tripp (v29) tillsammans med min fru till Gbg på semestern och jag skulle tycka att det vore roligt att få träffa någon/några av er med respektive kanske? Bara i all enkelhet, om det blir på stan för en fika, lunch eller middag spelar mindre roll.

Om det skulle falla någon i smaken så PM:a

Fräckt VA?

Edit: Idag 4/7 fick jag reda på att det är Gothia cup just den veckan så då flyttar jag Gbg-besöket till v 31-32, bara så ni vet

Om det är så att det skulle vara åt andra hållet, att ni är på väg mot Stockholm så är ni välkomna men PM'a först, ni är inte alls lika fräcka
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/07/16 :  14:55:48  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Du ( ni ) är hjärtligt välkomna till Tjörn på såväl musiklyssning som golf. Hör bara av er så vi är hemma!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/07/16 :  16:38:39  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Batman - klart att jag hör av mig till dig om jag (vi) kommer till Västkusten


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/07/31 :  15:22:41  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Några PM har skickats

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/08/04 :  14:46:27  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Nu hemma från en kombinerad kultur - hifi - golfsejour i Gbg med omnejd.

Skriver mer om detta i min egentråd.

Tack alla ni som tog sig tid med mig och frugan.

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/08/12 :  15:54:24  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Nu är det snart en (två) mässa i Gbg, igen! Tiden går fort, ett år sedan sist.

Som vanligt är jag intresserad av en ev hifi-fika om det skulle passa någon? Pm'a så får vi se om det kan gå att få ihop något. Jag åker förmodligen tidigt fredag morgon och är väl i stan runt lunch eller straxt innan.

Hörs!

/byZan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000