HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/10/20 :  11:49:52  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
Inget

Det var tråkigt CC......om Du bara visste hur glada
vi andra är......

quote:
Än...

Jo det är sant.....dan är inte slut.
Vi hoppas....för Din skull CC.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/20 :  13:48:55  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Att läsa om Circlomanen vs Terminator, i VV.
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2011/10/20 :  15:19:48  Show Profile Send Cliffan a Private Message  Reply
Gjorde "rök-test" idag på den första färdigbyggda kanalen på min lm3886! Den magiska röken stannade kvar i grejorna och jag hade låga 1,2mV dc på utgången! Så då är det bara att göra klart den andra kanalen då...och börja med en schysst trälåda!

Rör...
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/10/20 :  15:28:32  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Kul Cliffan....jag ser fram emot att gjöra en "röktest" på
mina Lm3886:or också, ganska snart.
Varning för glädjetjut.....härmed utfärdat!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2011/10/20 :  17:40:11  Show Profile Send Cliffan a Private Message  Reply
Och nu är den andra kanalen testad den också! Spelar! Tjohooo!
Nu blev jag sugen på att bygga en ny helt utan kretskort....

Rör...
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/21 :  19:00:50  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Att jag köpte en kopiöst mör bit rostbiff på extrapris för endast 89:-/kg.
Det var så gott som oxfilé-kvalitet på denna. Så nu har vi käkat fredagsgott med stekt rostbiff (chateaubriand-stil), potatisklyftor och en ädelostsås med champinjoner i.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/10/21 :  19:47:07  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Ja Du MM, ska det vara, så ska det!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

bbking
Member

168 Posts

Posted - 2011/10/21 :  19:52:04  Show Profile Send bbking a Private Message  Reply
quote:
Precis hemkommen efter en runda på nyköpta hojen.
Tänk vad ett nytt huvudmunstycke kan hjälpa!!!

Inget slår en underbart genomförd wheelie!!!

Nicks, BILDER , BILDER , BILDER...

bbking - System & tankar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81532
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/10/22 :  10:13:13  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Att jag fick sova tills jag vaknade av mig själv.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2011/10/27 :  19:34:56  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Tidig vecka med start klockan 05:30 Torsdagens arbete är klart och timmarna börjar kännas i kroppen, Bestämmer mig för att klippa mig. Åker till min stammis-frisör sedan flera årtionden tillbaka parkerar bilen lägger i 20 spänn kliver in och ser 5+1 väntar på klippning. Bedrövad åker jag hem ett par timmar, Försöker en gång till med samma resultat Tänkte ringt å kollat men det var hopplöst kunde inte hitta telefonnumret.

Då bestämde jag mig för att testa något nytt, Av en händelse medans jag letade telefonnummer fann jag en sida till en frisör som kallar sig för Hasse Klipparen. Det får bära eller brista idag är det äventyr som gäller

Hittar till salongen och kliver på jag förstår med en gång att det inte är en mainstreem frisör utan något alldeles extra!

Pratet var gemytligt och jag är snart med i tjattret Killen i stolen hade mörkt rikligt med hår och verkar till en början som det skulle bli en normal-frissa men i nästa stund tar frisören maskinen och klipper bort allt utan tuppkammen, Oki en rockabilly-frissa tänkte jag men ack vad jag bedrog mig saxen kom fram igen och började arbeta sig ner mot hjässanSåg ut att bli en hybrid mellan rocka-billy och en Flat Top men till sist slutade med att bli en fulländad US-Marin

Jag tog plats i stolen övertygad om att det kan gå hur som helst

Vi pratade om musik och Hasse går ofta på konserter, Plötsligt fick Hasse smak efter någon artist och satte på senaste skivan med Jonny Winter.

Historien slutar lyckligt och klippningen blev godkänd och 280 spänn kändes liten i sammanhanget för det var ett riktigt roligt äventyr! Dagens höjdpunkt

Hasse Klippare!

http://www.hasseklippare.se/

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_goteborg?title=hasse_klippare_spelar_riding_cowboy&videoid=1017911

mvh

Edited by - govinda on 2011/10/27 20:23:41
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/10/27 :  20:46:18  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Att hus affären är klar, påskriven och pengarna är på sparkontot.

Rockin in the free world
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/10/27 :  21:18:40  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Inget slår Hasse Klippares Kåntry-låtar!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/10/27 :  22:28:42  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Att jag äntligen fick till den här, precis lagom till läggdags så nu kan jag sova gott.

http://i.imgur.com/GnLnJ.png

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2011/10/28 :  10:32:09  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
quote:
Inget slår Hasse Klippares Kåntry-låtar!

mvh
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/10/28 :  16:56:07  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Höstlovet ar börjat!

På tisdag ska jag på föreläsning.
Och på torsdag ska jag ha Jom,
"enskild undervisning" i matte D.

Jom heter något långt krångligt
på thailändska, men hon kallas
bara för Jom.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/11/05 :  19:49:31  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Jag blev mycket glad och överraskad av ett par vänner
som bor på Öland.

Dom gav oss en skål med druvor. Inte vilka druvor som
helst. Utan "blåsvarta" druvor som är odlade på "friland"
på Öland.

Jo det är sant.....dom är inte stora. Men smaken, "himmelsk".
Det närmaste jag kan komma är en blandning av blåbär och
smultron.
Smaken är inte likt något man köper i butiken.

Märkligt.....ska druvor smaka såhär?!?!
Vad är det då man får i affären?!?!
Eller är det bara "Ölands odlade" druvor som smakar så?!?!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/11/06 :  21:10:22  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag har precis avslutat en 10 minuters joggingtur på löpbandet!

I ärlighetens namn trodde jag inte att jag med min fotledsartros skulle kunna klara av särskilt många meter...

Men nu stod det ju ett löpband här hemma och brorsan har tagit hem sin roddmaskin, och svampsäsongen är slut, så man måste ju prova i alla fall... Och ja, jösses, det gick ju! Jag får inga stilpoäng för höga luftiga kliv, men det var inte det som var meningen heller.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/11/06 :  21:49:50  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Örebro Hockey mosade lillebror Bofors IK med hela 7-3!
Det gjorde mig glad idag

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/11/12 :  20:42:11  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Jag blev klar med en "milstolpe" i DIY projektet.

Ett labb-aggregat att testköra AC-motorer med.

Det firas med köttfärslimpa och fruktsallad till efterätt.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/11/12 :  21:20:47  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Buskisteaterstycket "Pang på pensionatet" på Lisebergshallen, och sen middag med mina föräldrar hos vår son, Patrik och hans flickvän. Hans paradrätt Stifado är fantastiskt god.
Jag garvade rejält några gånger i första akten, och hade det allmänt kul stundvis. Sen kunde det bli lite tramsigt emellanåt, men vadådå! Det är ju buskis!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2011/11/12 :  22:29:30  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Att jag upptäckte den helt galna och geniala gruppen Unexpect. Helt omöjligt att beskriva dem med ord då musiken är så pass extremt progressive och avant-garde.

"There is an over-the-top mockery orchestration a la crazy circus enveloping a female-fronted pop/gothic band seconded by a mambo/salsa/jazz outfit and all of it nicely wrapped up by an ultra-deranged melodic death combo. Needless to say these songs feature some of the craziest arrangements you will ever hear. If you like your music linear and structured, you are out of luck. This is total musical madness."

Ett måste för avant-garde metal fans!

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/11/18 :  15:16:37  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Jag kom över lite "julsnask", vörtbröd, svagdricka, ost
och lite pressylta.

Det är gott att "småsnaska" på vintersäsongens delikatesser.

Jag såg lutfisken i frysdisken.....men det....kanske.....
jo kanske nästa helg.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/11/19 :  20:05:24  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Vi gick en Spökvandring i skogen med allsköns spöken, gastar, döingar, lik, osaliga andar, skogsrån och annat oknytt.

5e-klassare hade anordnat en riktigt läskig poängpromenad nu i kväll, och det var en svartklädd skitu... som höll på att skrämma slag på mig.
Han tyckte det var hur kul som helst, men sprang när jag hotade med att strypa honom. På skoj, alltså.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/11/21 :  08:07:45  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
quote:
.........men sprang när jag hotade med att strypa honom.

Jag skrämmas får man väll göra.......bara "offret" kan sova gott och
inte pinka på sig.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2011/11/21 :  19:54:14  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Stackare han får ett bestående trauma för resten av sitt liv....lika gott åt honom skrämma kärri... kvinnor på det viset.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000