HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2019/01/21 :  12:12:28  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Knäböj gör mig glad.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2019/01/21 :  12:14:40  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Jag lovar att inte baka nötkaka åt dig circlo. Bjuda på grogg baserad på Magnesiumaskorbat verkar säkrare. Verkar inte vara det första som kommer upp när man googlar på anafylaktisk chock eller allergisk reaktion. Hur kom du på det?

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2019/01/21 :  12:58:27  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
Knäböj gör mig glad.


Jag förstår dig, ska också till gymmet idag och använda min kropp, underbart

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

dadygee
Member

160 Posts

Posted - 2019/01/21 :  13:38:00  Show Profile Send dadygee a Private Message  Reply
Återställde mitt lösen till Hififorum.nu för att stifta bekantskap med en gammal bekant :)

"är det 60gig du har i fickan eller är du bara glad att se mig?"
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2019/01/21 :  14:38:34  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply


Älskar Morran & Tobias!

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2019/01/21 :  16:02:05  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Marklyft gör mig glad

grymt endorfingenererande

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/01/21 :  16:45:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vattnet stängdes av kl 7.00 i morse men jag hade fyllt upp två hinkar på dass och hade säker 6 liter vatten i köket för matlagning och slikt. En bra karl ...

Börjat utstädningen av gammalt mög inför flytten.

(K)valberedningen har gjort klart listan till årsmötet på lördag.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/21 :  16:54:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Hur kom du på det?


C-vitamin är verksamt mot alla gifter det någonsin testats mot. Magnesium är oxå väldigt avgiftande och neutraliserande.
Både magnesium och C-vitamin har immunomodulerande och antihistamina effekter, och jag har märkt att jag plötsligt tål mycket mer belastning av allergener när jag regelbundet tar magnesiumaskorbat.

När nötallergi-reaktionen var ett faktum så tyckte jag mig inte ha nått att förlora på att snabbt själpa i mig ett glas magnesiumaskorbat-grogg - då jag tänkte att det skulle hjälpa mig att behålla medvetandet och förbättra min förmåga att andas tills ambulansen han fram.

Jag blev rätt paff när symptomutvecklingen tvärstannade av första glaset, så jag sket i att ringa ambulans, väntade en stund medans jag blandade ett glas till. När väl de sista resterna av nötallergi-chocken försvann så insåg jag att jag skulle slippa trassla med akuten, ambulans och andra fest-förstörande helnatts-aktiviteter.

Jag vill såklart inte uppmana andra att skita i att ringa ambulans vid
anafylaktisk chock, men det kan vara väl värt att testa magnesiumaskorbat vid mindre allvarliga allergi-reaktioner.

https://youtu.be/y0LLX0sgwAU

En video väldigt lätt att avfärda som "konspiration-fake-news-ormolja-ovetenskaplig-osv" av folk som tror mer på auktoritet än verklig resultat.
Jag som föredrar verkliga resultat framför blind tilltro till auktoriteter ser att det finns mycket att hämta i tex denna video.

Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2019/01/22 :  01:26:41  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
quote:
Jag som föredrar verkliga resultat framför blind tilltro till auktoriteter ser att det finns mycket att hämta i tex denna video.
- Lägg av! Jag vet att du i smyg bygger basreflexsubbar med biljudelement som säljs med argumentet att magneten väger bly...

Skämt å sido. En riktig solskenshistoria. Vetenskap i all ära men man ska inte ha övertro till den (fast jag tycker man ska sätta stor tillit till den generellt). Det finns mycket som inte går att förklara vetenskapligt antingen för vetenskapen inte har hunnit dit än eller för att metoderna inte har tillräcklig precision, upplösning eller lämplig begreppsbas. Rock on! (och ät färre nötter)

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!


Edited by - FForsman on 2019/01/22 01:29:15
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/22 :  09:02:00  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag är helt för vetenskap, men det som går som "vetenskap" idag borde snarare kallas för politiskt och ekonomiskt hårt styrd och utvald "vetenskap" som gynnar de med enorma investeringar i första hand och den lilla människan i sista hand.

Lakemedelsbolagen vet att C-vitamin skulle kunna rädda miljoner människor årligen, men de tjänar inget på icke patenterbara produkter.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/22 :  09:52:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/8736070/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/8821975/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/1578094/

När en simpel IQ-utmanad långtidssjukskriven truckförare lätt kan hitta medicinsk forskning på Pubmed samtidigt som läkare står och hävdar tvärsäkert att det inte finns någon sådan forskning så vet man att det finns politiska och ekonomiska filter i full funktion.

Det finns ca 30000 fler artiklar som visar på kraftfulla virus-hämmande, cancer-hämmande, antibakteriella och på många andra sätt hälsofrämjande effekter från antioxidanter och mineraler på Pubmed..


Edited by - Circlomanen on 2019/01/22 09:53:42
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2019/01/22 :  13:25:09  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
quote:
Lakemedelsbolagen vet att C-vitamin skulle kunna rädda miljoner människor årligen, men de tjänar inget på icke patenterbara produkter.
- låter rimligt, och sogligt.

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2019/01/22 :  20:43:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tänkte jag kunde tipsa om en youtubekanal som jag blir glad av. En av två som jag prenumererar på.

Det är en kille som lever off grid ute i vildmarken i Kanada.
Massor av intressanta DIY-lösningar, ofta av oväntat slag (för mig i alla fall).
Här bygger han en lerugn för matlagning: https://www.youtube.com/watch?v=lsdHPCcmpmk

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/22 :  20:56:38  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3753829/#b166

Här är medicinsk forskning som gör mig glad idag!!!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2019/01/22 :  20:59:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tänkte jag kunde tipsa om en youtubekanal som jag blir glad av. En av två som jag prenumererar på.

Det är en kille som lever off grid ute i vildmarken i Kanada.
Massor av intressanta DIY-lösningar, ofta av oväntat slag (för mig i alla fall).
Här bygger han en lerugn för matlagning: https://www.youtube.com/watch?v=lsdHPCcmpmk

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2019/01/22 :  21:09:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Här är en annan som gör mig glad, en ryss: https://www.youtube.com/watch?v=nBvqF827Hm8

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/23 :  06:32:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://youtu.be/-CJLHffxf74

Istället för "Doom and gloom" angående miljön så kommer här en mycket bra video om faktaunderbyggda rationella lösningar.

Sånt gör mig hoppfull och glad nu på morgonen.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2019/01/24 :  09:41:48  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Tycker det är fantastiskt när någon gnäller över att det gnälls i en gnälltråd

Hålla på att gnälla i en dedikerad gnälltråd? Nä någon jävla måtta får de fan va!

quote:
quote:
Allt gnäll i den här tråden.

Kan ju bara hålla med dig!
Det mesta hör hemma på flashback eller liknande BS.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/24 :  09:51:24  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://youtu.be/qxZVGABnV0E

Niagarafallen gör mig glad idag!!! Ruskigt vackert!!!

Edited by - Circlomanen on 2019/01/24 09:52:44
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/01/24 :  11:05:44  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Om Niagarafallet gör dig glad kommer Antelope Canyon göra dig religiös:
https://www.youtube.com/watch?v=t4nM1FoUqYs.

Lite halvglad att jag har fått respit på mina betalningar för bilförsäkringen. I min bortavaro sades försäkringen upp och så har TFF tagit hand om försäkringen. Men jag har fått respit (men det ska läggas på några dagar till ...)
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2019/01/24 :  12:20:43  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Lyft skrot och gapskrattat.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/24 :  13:49:37  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2874934/

Vill man överleva ev framtida kärnkraftolyckor, smutsiga bomber eller utfall från kärnvapensprängningar så är det bra att läsa lite på Pubmed.

Speciellt med tanke på att rätt få läkare är det minsta intresserade av "farliga kosttillskott som bara ger ett dyrt urin".

Jag är väldigt glad över att all denna forskning finns tillgängligt på nätet för den nyfikna.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/24 :  14:24:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Tack Soundbrigade!!!

Jag behöver lite skönhet och natur att njuta av! Det är underbart terapeutiskt och välgörande!!!

Det är och har varit en dröm rätt länge nu att resa till Trumps förlovade land och njuta av deras minst sagt spektakulärt vackra natur.

Det är sånt som håller hoppet uppe när mörkret och min sjukdom hjälps åt för att förpesta mina dagar.



Mvh Johannes
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/01/25 :  11:13:12  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://voat.co/v/QRV/2993645

Det ser ljust ut för världen!!!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/01/25 :  13:02:07  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
På tal om sjukdomar, jag besökte en sjukgymnast++ (med ++ menas att hon hade mer än så på sitt CV och däremd fick man inga flerbostadstillägg eller vad det nu heter, sjukbehandlingsrabatter SUUUUURT).
Hon kolla upp mig, akupunkterade mig och "knackade" en synnerligen stel ryggrad. Igår hade jag ont i ryggen och jag ser det som ett gott tecken. Det kostar pengar men sjukgymnasten har mycket gott renommé, och aldrig ger några löften och alltid kollar att åtgärder ger resultat. Det senare innebär t ex att hon sade till ig att inte göra något utöver det vanliga just för att se att resultat kom från behandlingen och inget annat.
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000