Author |
Topic  |
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2017/12/28 : 13:40:31
|
En timme till 34 dagars ledighet!!    |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2017/12/28 : 16:22:24
|
Efter en andra promenad upp till centrum har jag plockat upp ett paket från TME. Nu har jag en trafo till endera av mina trisseförstärkare. |
 |
|
jari
RödaTråden vinnare

4490 Posts |
Posted - 2017/12/29 : 10:11:45
|
Jag fick med mig 7 cd-skivor från Erikshjälpen. |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
Cyrus
Member

735 Posts |
Posted - 2017/12/29 : 13:17:53
|
Sova tills man vaknar, inga tider att passa och lyssna på ljuv musik så länge man vill = avkoppling  |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2018/01/02 : 09:03:11
|
Har monterat matbordet i nya huset så nu slipper jag äta frukost på flyttlådor.
Gott Nytt Liv eller nåt... |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2018/01/10 : 11:24:56
|
Ganska trevligt med semester i ett soldränkt Vietnam. |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
Stormen
Member

1542 Posts |
Posted - 2018/01/13 : 00:01:36
|
Har centrerat o limmat om ett element åt en kompis. Verkar fungera. Sånt blir man glad av. Testade även Cisco Universal Kraft som jag fått tips om här från sidan att använda. Fint med kunskap som delas :-) |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2018/01/13 : 10:35:34
|
Jag hittade en diaprojektor till mitt skannerprojekt. Det finns några projektorer i Vänersborg men säljaren ville inte ge Vänersborgsrabatt(*), så jag åker till Viskafors om en liten stund för att hämta upp en projektor där. Med soppan inräknad blir det samma pris som de i Vänesborg men jag kommer ut, får en billig projektor och ... vad finns det mer i ett Kinderägg, jag får se Viskafors - Woho!!! Knalleland here we come!
(*) Vill inte vara grinig men visst fan ser det illa ut när ord, som speciellt preparerats för att kunna hopskrivas särskrivs. Typ VänersborgSrabatt, där S skrivs för att limma ihop orden, eller Gatuskylt, där a i gata fått ersättas med u för att orden ska skunna skrivas ihop. För tänk hur illa .. hur djävla illa det annars ser ut: Vänersborg rabatt och en gatu skylt... |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2018/01/16 : 18:06:44
|
Det är skönt med 4 hjulsdrift
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2018/01/22 : 10:33:06
|
Åkte till Jazzskägg på Orust igår. Noterade hur fint min lilla Pesjutt 206 klarade den isiga skogsvägen till Skäggets boning ute i djunglen. Kul att prata strunt, lyssna på musik, få lämna av sig lite godsaker och få lite godsaker med sig hem. En liten vitamininjektion som kanske räcker för att bygga klart något.
Mer sånt! |
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2018/01/29 : 08:51:26
|
Skönt att vara hemma igen, det är så otroligt tyst, jätteskönt  |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2018/01/29 : 14:04:29
|
Hade en skön söndag med CarlssonH och Jazzskägget. Mycket musik, massa prat, gott fika och ett himla bytande av högtalare och förstärkare. UNDER-djävla-BART helt enkelt. |
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2018/02/06 : 12:03:49
|
Jag är glad för att jag är tacksam och jag är tacksam för att jag är glad. |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2018/02/06 : 19:31:16
|
Ett år äldre idag utan några nya krämpor
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2018/02/08 : 10:29:14
|
https://youtu.be/f-wWBGo6a2w
https://youtu.be/hdrLQ7DpiWs
(länk till de två första i serien)
Äntligen någon som kan förklara bibeln så att man förstår den.
Jordan B Peterson går igenom bibeln i 15 långa videos och förklarar den så att saker och ting blir förnuftiga och förståeliga.
Eftersom jag är djupt och fanatiskt religiös, men inte kristen så är det skoj att få en inblick i världens idag största religion.
Videorna ger ett svindlande stort perspektiv som tar avstamp i slutet av istiden, och precis som bla boken Magicians of the Gods av Graham Hancock https://grahamhancock.com/magicians/ och många fler källor visar så är det baserat på en kunskap som funnits länge och gett upphov till alla stora religioner, dagens vetenskap, mysticism och div andra inriktningar.
Sånt gör mig glad! Kunskap och större perspektiv gör mig lycklig.  |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2018/02/11 : 19:02:21
|
Jag fick ett besök av HighFive idag. Ett välkommet avbrott i min eremitiska tillvaro. Tänk vad mycket trevliga människor det finns och vad roligt man kan ha när man delar två stora intressen: mat, musik och teknik. Nu ska vi se ... det blev ett räknefel där. Vi gör om.
Tänk vad mycket trevliga människor det finns och vad roligt man kan ha när man delar TRE stora intressen: mat, dryck, musik och teknik. |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2018/02/17 : 17:12:52
|
http://www.slate.com/blogs/bad_astronomy/2012/12/27/cosmic_blast_magnetar_explosion_rocked_earth_on_december_27_2004.html
quote: The sheer amount energy generated is difficult to comprehend. Although the crust probably shifted by only a centimeter, the incredible density and gravity made that a violent event far beyond anything we mere humans have experienced. The quake itself would have registered as 23 on the Richter scale #8212;mind you, the largest earthquake ever recorded was about 9 on that scale, and it#8217;s a logarithmic scale. The blast of energy surged away from the magnatar, out into the galaxy. In just 200 milliseconds#8212;a fifth of a second, literally the blink of an eye#8212;the eruption gave off as much energy as the Sun does in a quarter of a million years.
Jag är glad att detta skedde på betryggande 50000 ljusårs avstånd och att den "jord"bävningen inte drabbade jorden. |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts |
Posted - 2018/02/17 : 18:00:23
|
Jag är äntligen klar med bilen efter en knasig vecka med problem, vevhusventilation som vägrade att fungera strippade gängor i alu-blocket god åtgång för att göra det men ingen chans att se fick använda massor av led-lampor och ett gäng speglar för att borra, gänga och dra dit ersättningsgängor (helix coil). Resultatet är helt uppskrapade armar ont i kroppen efter konstiga kroppsställningar men det gick till slut och allt sitter på plats bästa av allt är att den nya vevvent är servicebar medans originalet inte gick inte att göra något med.
Glad är jag i alla fall....
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2018/02/20 : 13:46:25
|
quote: Jag vill städa men min djäv_a kropp saknar energiproduktion för mer än 10 minuter i taget med många timmars vila mellan.
Skrev jag nyss i gnälltråden.
Det positiva i detta är att jag får mycket tid att titta och lyssna på Jordan B Petersons föreläsningsserie om Bibeln mellan de korta pulserna av städning, tvätt och matlagning.
   |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2018/02/24 : 20:04:13
|
Har i veckan avnjutit en rad spännande och intressanta dokumentärer på den lite udda TV-kanalen AXESS. Om spanska armadan, om en brittisk läkare som i sitt #8221;extrajobb#8221; i Malawi har tvingats använda gamla beprövade metoder och som kommit at5 användas i den utvecklad3 världe. Och idag såg jag en intervju med Bengt Jangfeldt om det obegripliga Ryssland. Gjorde mig glad att njuta av dessa dokumentärer.
Jag har också glatt mig över att jag programmerat en Arduino till en sequencer där hag med en potentiometer kan styra den att gå uppåt/nedåt och köra den lite slumpvist.
(Jag ska se om jag kan göra om styrningen lite och lägga över sketchen, Arduino-program kallas så, på en ATtiny84, en enklare krets i serien.) |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts |
Posted - 2018/02/25 : 11:47:15
|
Jag spritter sådär härligt av glädje efter att ha superfyndat.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2018/02/25 : 20:18:59
|
Trots visst kroppsligt oheag efter tre GoT igårkväll njöt jag till fullo idag när Jazzskägget och CarlssonH spenderade hela eftermiddagen hos mig och speciellt glädjande var att jag faktiskt hade musik som de gillade. |
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2018/02/26 : 11:57:50
|
Efter att ha läst lite om Feministiskt Initiativ de senaste dagarna tror jag att det grävt sin grav för gått, det glädjer mig  |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2018/02/26 : 12:48:29
|
I your dreams ... |
 |
|
Topic  |