HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2014/03/12 :  09:34:22  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Gårdagen
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2014/03/12 :  16:23:40  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Vårvädret...solsken....det har varit härlig att jobba utomhus idag.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2014/03/12 :  19:04:53  Show Profile Send Cliffan a Private Message  Reply
Att min beställning från edcor skickades idag! Ska bli roligt detta...

Rör...
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8854 Posts

Posted - 2014/03/12 :  19:09:06  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Lyckades byta fläkt i min Aspire 7745g idag...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/03/12 :  22:49:39  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Ida gjorde mig glad idag.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2014/03/12 :  22:57:44  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
fick tummen ur och caddade klart och beställde ett par PCB, här skall byggas

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2014/03/13 :  02:14:02  Show Profile Send diffen a Private Message  Reply
Fick ett mycket bra besked igår

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2014/03/28 :  16:33:08  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
18,5 grader varmt gör mig jävligt glad

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2014/03/28 :  19:22:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Fällde två träd idag i det fina vädret.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2014/03/28 :  21:04:02  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Att det känns som det börjar lossna med italienska delibutiken vi startat för drygt ett år sedan!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/03/28 :  21:44:45  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kul räven! På tal om italienskt, avåt (för att fira hustruns födelsedag) en "kyckling på flaska med ett gott sicilanskt Nero d'Avolavin idag. Vår 5:2-diet läcker över till andra dagar varför vi åt gratinerad blomkål och massa sallad till kycklingen.
(Jag kan ha tappat 2 kilo på tre veckor men vågen är något otillförlitlig).
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/03/29 :  19:25:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Sol, värme och cabben nedfälld...

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2014/03/29 :  19:33:13  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
soundbrigade:Tack! "kyckling på flaska" har jag aldrig smakat men ser rätt kul ut och säkert gott!

Har en ledig dag i morgon och ska slappa men idag blir det hängmörad sirlion med grillad sparris och parmesansmör samt buffelmozzarella på sidan.

Trevlig helg på er alla!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/03/30 :  16:17:38  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Räven: hustrun blandar majonäs, salt, peppar och krossad vitlök och gnider in kyllingen in och utvändigt. Träs sedan över en flaska med vatten i, ställs på något ugnssäkert med vatten i botten och ställs in i ugnen (ca 200 grader). Det finsn varianter där man öppnar en ölburk och häller en skvätt i formen och trär kycklingen över burken med resten av ölet. Vi har provat men det är ingen skillnad.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/01 :  11:22:47  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hämtat ut min nya kamera - Canon EOS M - idag. Den ser ju liten och smidig ut och den är så lätt!!
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2014/04/04 :  11:49:52  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Snart helg

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/04 :  16:12:09  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Gjorde en kokt smörkräm till värmlandstårtan men var för snabb med att slänga i smöret så det skar sig rejält. Fann ett tips att röra ner en skvätt vipsgrädde och visp, blev krämen perfekt. :-)
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/06 :  13:21:08  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fick igång skannern!!!! Hur gick det till???
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2014/04/09 :  18:20:25  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Läste en bra insändare i NSD idag som jag såg genom en delning på Fejjan... Bra skrivet av en kollega...

"Det visste du inte...

Psst! Vill du veta en hemlighet? Ja, det är inte så många som vet om det. För man kan nästan aldrig läsa om det i media. Det är en väl dold hemlighet. Spännande va!

Men i dag ska du, ja just du, få ta del av lite inside-information från en som jobbar #8221;innanför väggarna#8221;. Här kommer det!

Arbetsförmedlingen hjälper många människor ut i arbete och studier!

Va?

Arbetsförmedlingen som hela tiden nämns i så negativa termer. Det trodde du inte? Men eftersom jag nu jobbar på Arbetsförmedlingen vill jag i alla fall berätta det här för dig.

Ja, varje månad är det flera av mina sökande som får anställning.

Jag lämnar sökande som förslag till arbetsgivare, beviljar anställningsstöd, hjälper dem att skriva sin ansökan, låter dem delta vid intervjuträning, stöttar dem att våga besöka en arbetsgivare och fråga om jobb, beviljar dem jobbcoach, praktikplats för att de ska få in en fot hos arbetsgivare och ny kompetens och referenser.

Jag stöttar också människor att hitta utbildningar som finns, visar hur man söker studiemedel och hur man skriver ansökan. Varje månad går flera av mina sökande till arbete och studier.

Du borde få se hur glada de blir när de fått arbete eller fått en plats på en utbildning. Du borde få se när en del gråter av glädje över en anställning, eller när man får en kram som tack för hjälpen.

Ja, tänk om du fick se resan från en som stått väldigt långt från ett arbete. Som tappat sitt självförtroende efter år av arbetslöshet och sysslolöshet. Tänk om du fick se vilken glädje som finns när den människan, som gett upp allt hopp, lärt sig yrket, fått visa upp sig hos en arbetsgivare på sin fas 3-plats och sedan blir anställd där!

Ja, det är sant.

Om jag, en ensam arbetsförmedlare som tycker om mitt arbete ser många av mina sökande få jobb eller påbörja studier. Då är det nog rätt många i hela Sverige.

#8221;Avaktualiserad på grund av arbete eller studier#8221;. Det görs dagligen många såna klick i datorerna på AF.

Du berättar väl inte hemligheten för någon?

Arbetsförmedlaren"

http://www.nsd.se/nyheter/det-visste-du-inte-8403521.aspx

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/04/11 :  14:51:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Sällan jag klickar på videolänkarna på Aftonbladet/Expressen, idag blev jag glad att jag gjorde det :)
http://www.expressen.se/tv/galna-klipp/prasten-som-far-bruden-att-grata-och-natet-att-jubla/

Bättre version
http://www.youtube.com/watch?v=XYKwqj5QViQ
:)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2014/04/11 14:59:44
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/04/11 :  23:11:16  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
När rörsteget är uppvärmt och vinylkvällen kan börja.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4497 Posts

Posted - 2014/04/21 :  13:24:29  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

22 grader och sol,och en puttrande "världens bästa chili".

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/04/24 :  15:49:19  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Bilen gick igenom besiktningen.
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2014/04/24 :  16:07:53  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Sitter i solen med en kall öl. Det gör mig väldigt glad.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/25 :  19:27:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Ska jag vara glad eller grinig??? Jag är glad, säger vi.

Dels har jag fått beröm för mina insatser i kommunfullmäktige med mina annorlunda och högst oväntade inlägg - det gör mig MYCKET glad.

Sedan var det grin-glada ... fick äntligen efter nära två månader besked från a-kassan att man beviljat mig ersättning (knaptt 70% av den låga lön jag redan hade). Man hade bestämt sig för att jag var fritidspolitiker och att jag skulle få ersättning då mitt ärende hamnade hos en annan handläggare som tydligen trodde att jag hade koomunalrådslön från kommunen och begärde in nya handlingar ...

Men nu har jag beskedet - jag får min sketna a-kassa. Hurra ....(kanske).
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000