HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/03/17 :  14:42:05  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Gurka som är så gott.
Japp! Hackad gurka och skivad gurka

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2013/03/17 :  17:42:31  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
En löprunda.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/03/19 :  19:20:30  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Träffade hjärtsköterskan idag och fick tillfälle att framföra alla mina funderingar och frågor. Blev skickad till jourläkare (imrogon) då jag råkade nämna en besynnerlig händelse i vintras.
Fick ett trevligt uppdrag, söka upp ett EKG från 1993 för att försöka spåra en eventuell dold hjärtinfarkt som gett mig ett vänstergrenblock. Doctor House - släng dig i väggen!
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/03/20 :  12:33:00  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Att se sin kompis namn dyka upp i telefonen. Han har legat nersövd efter en grym infektion och pendlat mellan liv och död i 2 månader. Fy fan vad gött att få höra hans röst igen.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/03/22 :  20:44:24  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Älskar Sveriges Nationalsång. Gåshud.
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2013/03/26 :  16:59:31  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Jag såg dom första tussilagorna i dag Härligt.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/03/28 :  15:54:13  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Ibland vet jag inte om det jag vill ha fram hör hemma i grin- eller gladtråden så jag får försöka ha en holistisk syn på problemet, eller problematiken som en del fjollar säger nuförtiden. Eller "djävla plantor" som Lasse skulle sagt. Lasse eller Lars Göran eller Nilssons som vi kallade honom - Nilssons för att han gifte sig med en lettiska i Lettland och där envisas de med ett S i slutet av alla namn - ledsagades av hans familj och nära vänner till en sista seglats igår. Innan han fyllt 20 hade han seglat på USA och Australien och i "mönstringsintyget" från kungliga flottan i Karlskrona han hade uppsatt på väggen stod att han inte kunde lyda order, att han slogs och for med ovårdat språk och jagade kjoltyg samt var en fara för sig själv och sina kamrater och därmed bara kunde erhålla högsta vitsord och vara ett föredöme för alla andra.

Begravningen var borgerlig och jag fick plötsligt massa idéer ....
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2013/03/29 :  11:28:23  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Att det passiva delningsfiltret låter mycket bättre än det aktiva, eller beror det på att Mcintosh är bättre än t.amp :)

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/03/30 :  09:34:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Den här:

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/03/30 :  14:30:06  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Örebro Hockey till Elitserien!

Sååååååå jäkla underbart

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/04/02 :  18:33:23  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Bockade ny bottenplåt till min 6AQ5-PP (se mitt gnäll i gnälltråden). Nu blev det hur bra som helst.

Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/04/05 :  16:05:49  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Att jag får så bra respons och svar på mitt amatörmässiga radioinlägg.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2013/04/06 :  02:54:26  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Björklöven tillbaka!!
Och att ha jobbat sju dagar i sträck , typ 100 timmar och få landa med en bärs!
Go to Top of Page

Nicks
Member

1943 Posts

Posted - 2013/04/06 :  19:59:40  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Årets första powerwheelie genomförd. En runda på två timmar! Äntligen börjar det likna hojväder

Hihi. :)
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/04/14 :  15:41:14  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Blev utskriven från kirurgen idag, en galla och tre ton gallsten fattigare. Känns lite i de fem knivhuggen på magen men det lär bli bättre.
Noterade att personalen på NÄL Avd 63 var fantastiska och supertrevliga. Men hemma är bäst.

Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2013/04/16 :  20:50:44  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Två rör i postlådan .

DIY och rör.
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2013/04/17 :  14:04:03  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Min senaste införskaffade gura!
Dukes of Hazard.
Nu blir det burnout bombmattor i replokalen.....

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/04/17 :  15:21:58  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Min senaste införskaffade gura!

Satan i gatan vilken skönhet!

Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2013/04/18 :  14:50:55  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
quote:
Satan i gatan vilken skönhet!

Visst är den stenhårt vacker

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2013/04/20 :  20:29:31  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Solen !!

DIY och rör.
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/04/20 :  20:39:20  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Första dagen i år med GT på altanen i härligt solsken som säkert färglade lite på det vitmenade vinterbleka lekamenet

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/04/21 :  10:49:37  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
jag börjar få saker att fungera. Digitala försteget jag köpte från Kina liksom bufferten med 6N3. Avbrummat mitt PP-steg med 6AQ5 och lappar ihop min 5998A. Tänk om jag har samma fart när jag tar mig an 5998-PSE , 6L6PP och 2A3SE ....
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/04/21 :  13:39:50  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Att mitt improviserade subbygge funkade så pass bra.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Nicks
Member

1943 Posts

Posted - 2013/05/06 :  20:05:40  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Föredraget på jobb gick bra
Gårdagens limning ser bra ut
Morgondagen lovar sol och 20 grader varmt.

Hihi. :)

Edited by - Nicks on 2013/05/06 20:06:05
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/05/15 :  18:12:21  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det började redan i måndags. Hade fredagen innan fått avi från DHL - paket från Kent (inte den gruvligt överskattade svenska skitmusikgruppen, utan det brittiska grevskapet).
Ringer Göteborg på måndagen och ber dem köra ut paketet till jobbet. "Det går inte alls! Vi måste i så fall få OK från avsändaren".
Strax därefter kommer just DHL-killen med paket (jag har en känsla av att jag skrivit detta redan, men skit samma ...) och jag berättar om mitt dilemma. No problem, säger han. Det paketat försökte han köra ut förra veckan och möttes av port med portkod. Jag tar med det hit imorgon säger han.
Paketet fick jag igår - tre trafar från Danbury (nu blir det Darling och trafar till testampen med 50CA10 ).

Idag dyker postgubben upp med två paket till mig. Jag vet att du inte är hemma, säger han så det är ingen idé att köra hem paketen till dig. Alltså levereras en låda med billig alkoh .. livsmedel, menar jag, från Tyskland och min Anushri-synth från France.
Enda smolket i bägaren är att jag fick Bokma Jonge Genever istf Bokma Oude Genever. Båda är bra med "den gamle" är lite lenare och mjukare i smaken.
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000