Author |
Topic  |
Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts |
Posted - 2012/06/09 : 11:13:03
|
Melodikrysset är löst. |
Revoxarn Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
|
 |
|
DMGbg
Member

301 Posts |
Posted - 2012/06/09 : 13:48:41
|
Efter ca ett års arbete är jag klar med inspelningen av alla LP och singlar så nu är allt digitaliserat, bra jobbat säger jag till mig själv :-) |
Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem. |
 |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts |
Posted - 2012/06/09 : 20:23:58
|
Kul att Danmark körde över Holland med 1-0 |
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
 |
|
martinsson
100.000-klubben

3311 Posts |
Posted - 2012/06/09 : 21:04:36
|
Jag är glad idag därför att :
Att jag så sakta börjar inse vidden av vad vi ställt till med på intrnationell skala i form av högtalarkonstruktion i detta forum, och när man istället för att som vanligt lite slavrigt slår ifrån sig den uppmärksamhet och fantastiska beröm som kommer ens väg så blir man nästan rädd.
Att ha konstruktioner som vistas i sällskap med EAW, BSS och Labgruppen mfl. samt används i sammnhang som får en att baxna vid åtanken, så blir man milt sagt stolt.
Det känns viktigt för mig, personligen, att vi fattar kollektivt vad vi lyckas med här, hur progressiva vi är, vad alll den kunskap vi har går för, det är i det närmaste fantastiskt.
Hififorum som instans och dess medlemmar som delar med sig av sin kunskap och möjligör detta, utan pengar, utan hemlighetsmakeri, utan prestige, utan en tanke på visnt och egen vinning.
Vi har idag ett antal kontruktioner som gör sina segertåg världen över, byggs i hundratal, och imponerar på folk som varit i brnachen i över 30 år.
Detta är ingen lokal framgång, ingen ryggdunkning och "bra jobbat" detta är en intrantionell framgång som VI skapat, och den är nu bortom kontroll i sin utbredning och tillväxt.
Kända tillverkare därute har uuppmärksammat dem, vissa har tom. byggt dem och blivit milt sagt imponernade
Allt detta utan pengar och reklam eller andra stora medel, allt detta utan personlig prestige och rampljus, vi har verkat i det tysta och skakat om diy världen på en internationell skala, vi, hififorum.
Jag börjar äntligen så smått fatta det genomslag vi kollektivt har haft, och jag är så oerhört tacksam, denna utvecklingsmetod och detta öppna lärande slår allt annat, öppet, fritt och utan begränsande vinstsyfte, detta forum, dess form av skapande, har mer betydelse än man tror.
Låt andra stänga in sig i hemliga och låsta utveklingsmodeller med pengar som enda motivator, jag tror detta är framtidens sätt att utvekla och utvecklas i kunskap och produkter.
Var stolta, var glada, var tacksamma, vi må vara ett gäng nördar från ivets alla olika skolor, med det vi tillsammans lyckas med här har en betydelse globalt, dra nytta av detta, och ha kul under tiden.
Viktigast av allt, glöm inte vad det handlar om i grunden, mötet mellan mäniskor som delar ett gemensamt intresse, förmågan att se andras synsätt, att ifrågasätta och ifrågasättas, knyta vänskapsband, ta till sig andras åsikter med respekt och eftertanke, utan detta är kunskapen i sig, oavstt brillians ganska tandlös.
|
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
 |
|
govinda
Med nytt namn

2290 Posts |
Posted - 2012/06/09 : 22:17:30
|
Jag blir extra glad över martinssons inlägg
jag gillar alla delar av den här hobbyn DIY,musik,prylar människor möten allt i en fin blandning av riktigt goa forumister
Mvh Anders.S |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2012/06/10 : 08:17:10
|
+1
|
Waf, Waf!
|
 |
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 08:23:38
|
Jag kom ihåg att jag är glad över internet, och även internationalisering. Och vad det sen medför i praktiken för mänskligheten. T.ex. att medicin-utveckling har börjat röra sig mot att små kluster av forskare och andra kunniga samarbetar fram nya medikamenter genom internationellt samarbete, istället för storbolagsmodellen, som tidigare rått.
Jag tänkte givetvis på detta efter jag läst martinssons inlägg, som även det pekar på samma nya trend: quote: Allt detta utan pengar och reklam eller andra stora medel, allt detta utan personlig prestige och rampljus, vi har verkat i det tysta och skakat om diy världen på en internationell skala, vi, hififorum.
Jag börjar äntligen så smått fatta det genomslag vi kollektivt har haft, och jag är så oerhört tacksam, denna utvecklingsmetod och detta öppna lärande slår allt annat, öppet, fritt och utan begränsande vinstsyfte, detta forum, dess form av skapande, har mer betydelse än man tror.
Låt andra stänga in sig i hemliga och låsta utveklingsmodeller med pengar som enda motivator, jag tror detta är framtidens sätt att utvekla och utvecklas i kunskap och produkter.
Sen blev jag lite glad över att det ändå tydligen finns så mycket positivt så att positiva tråden gick om den negativa.  |
Edited by - Mickel-mackel on 2012/06/11 08:26:19 |
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 09:40:56
|
Jag är glad över mina nya högtalare, det låter bra och kommer att bli ännu bättre :) |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 09:57:25
|

quote: Sen blev jag lite glad över att det ändå tydligen finns så mycket positivt................
Jo det finns mycket positivt att glädjas åt......... .....ofta handlar det om att "se" det och lyfta fram det, utan att för den skull blunda för verkligheten.
När man ser och hör en välbygd högtalare så är det inte alla "problem" under bygget som står i centrum, eller hur? 
|
 |
|
Revoxarn

806 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 21:27:06
|
Inget Regn just nu. |
|
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9061 Posts |
Posted - 2012/06/12 : 14:40:01
|
Min processor till stationära är konsterat trasig,d.v.s jag får en ny på garantin.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
Revoxarn

806 Posts |
Posted - 2012/06/12 : 15:20:32
|
Nu skiner solen. |
|
 |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts |
Posted - 2012/06/12 : 21:47:16
|
Telia har fått igång sitt 3G kör i Kalmar igen! Då kan jag använda mobilen, hurra!

|
 |
|
Revoxarn

806 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 11:10:59
|
I dag skiner solen i Örebro, håller det till kvällen så ska jag skjuta bort några 22:or. |
|
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 11:48:17
|
Inget, jag är bara kåt, glad och tacksam ändån. |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 18:39:39
|
Inget direkt för mig heller, fast jag är varken kåt, glad eller tacksam. Jag är måhända glad att jobbet tog slut som det skulle. |
 |
|
FForsman
100.000-klubben

2593 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 23:28:35
|
I helgen seglade vi SM havskapsegling (ORCI) och för närvarande ligger vi på en andraplats med chans på den stora bucklan 
http://www.ksss.se/Nyheter/Nyheter/2012/Sandhamn-Open-2012/ (Du Soleil heter båten)
/mvhff
PS: Martinsson, härligt inlägg! |
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv! |
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2012/06/14 : 08:54:56
|
Snart helg och imorgonkväll är jag "ledig" från sambon, gissa om det kommer att hifi-nördas då  |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2012/06/14 : 09:52:32
|
Hemma med katastrofinfluensa - slipper jobba. |
 |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts |
Posted - 2012/06/18 : 12:21:39
|
Sommarlovet har börjat på riktigt. Dehöver inte gå till skolan förns 20 augusti. Härligt! |
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9061 Posts |
Posted - 2012/06/18 : 19:45:12
|
Fått nya processorn till min stationära,och den funkar som aldrig förr. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
sopwith
Member

595 Posts |
Posted - 2012/06/19 : 12:10:43
|
Sura gnälltråden verkar ha somnat in för gott efter senaste salvan i vattenlinjen, GÖTT!!!!  |
 |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts |
Posted - 2012/06/19 : 13:00:24
|
"Sura gnäll-tråden", det kan vara bra för själen att få skriva av sig. Det känns alltid lite lättare att ta nya tag då.
Iband går man rakt in i bergväggen med projekten. Och då är det viktigt att få dela med sig och bolla tankar och känslor för att komma vidare, och in på rätt spår igen.
Det är när det "neggativa" övergår i en " positiv fas" som man ska ta vara på. Det är den "övergången" man ska försöka förstärka. Ett bra sätt att förstärka det känslan är att dela glädjen med andra.

|
Edited by - Gubben i Kalmar on 2012/06/19 13:10:30 |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
Revoxarn

806 Posts |
Posted - 2012/06/20 : 12:46:04
|
Värmen är här lagom till Midsommar. |
|
 |
|
Topic  |
|