HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2012/05/13 :  07:14:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Frukost!!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/05/13 :  08:51:18  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag har väl ett par anledningar att vara glad idag.
(Det gäller att passa på nu, innan humöret svänger. )

En sak är lite hemlig, annars var kaffet osedvanligt gott nu.
Och så ska vi höra hur lilltjejen och hennes kör sjunger i ett framträdande och sen pic-nic.
Och t.o.m soligt idag.

Känns som om det kunde platsat i VV också ...
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/05/13 :  08:53:32  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Sol.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2012/05/13 :  12:41:32  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Söndag och sol.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2012/05/14 :  13:41:33  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Måndag. Tvättar.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/05/14 :  17:54:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
När jag kom hem hade Sicilienboken kommet hem direkt i brevlådan.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2012/05/14 :  20:01:59  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Det har kommit en Indisk restaurang till byn.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/14 :  20:49:06  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

"Ris'n'kurry"

Då får du lära Dig prata engelska med indisk brytning.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2012/05/14 :  21:16:08  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
På tal om Indien.
http://www.youtube.com/watch?v=j6D4pm8qYgk
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/05/15 :  09:08:03  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Att inse att lilltösen i princip cyklar själv numera.
Fast jag går/springer fortfarande bakom med handen nära handtaget

Beredd att hugga tag, men det verkar inte behövas.

Trevlig sommar, nu måste man börja oroa sig på allvar över bilarna.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/05/15 :  10:02:56  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Att jag äntligen lyckats spara ihop till min Thomann-beställning:
2st 10" basar och ett par akustikprylar som jag tänker sätta i taket i mitt musikrum.

Edit:
Nej, basarna ska inte sitta i taket om nu någon tänkte göra sig lustig
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=86792&whichpage=2

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Edited by - opethic on 2012/05/15 10:07:17
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/15 :  12:05:07  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Är det något fel med att ha basarna i taket?

Tänk vilket "mega-horn" man skulle kunna bygga
med taket som ena sidan på hornet!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4522 Posts

Posted - 2012/05/15 :  16:22:53  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Det är "fredag" imorgon.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel med KLEI Classic Harmony rca-kontakter,Diy silver sexfläta utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/05/15 :  20:42:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Känner mig trött och sliten men är ändå glad att vår resa till främmande land börjat. Har tagit på Flygfplatshotellet i Härryda och ska ut och flyga imorgon bitti.
Go to Top of Page

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2012/05/15 :  21:28:23  Show Profile Send osborne a Private Message  Reply
Fick reda på idag att jag är ledig på fredag

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/05/16 :  09:41:46  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Igår egentligen.
Men en mycket gammal vän, som bor långt borta numera, kom och hälsade på, åt middag och sov över. Trots att han har lite pressat tidschema.
Jag tycker det är trevligt.
Och roligt att man har så mycket att prata om, även om bara hörs av sporadiskt en eller två ggr per, för det mesta via telefon.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/05/16 :  11:35:24  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Man förväntas vara nöjd med 5 veckors liv om året,

Knyckt från en oomnämnbar tråd.
Själv känner jag mig nöjd med 5 veckors hårt, betungande och ansvarsfullt arbete per år och resten ren och skär njutning.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/05/16 :  11:49:20  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Jag vet inte om det gör mig glad men med hänvisning till den oomnämnbara tråden vill jag bara säga så här:
quote:
Retar du upp dig på ting som är små, så är du väl inte större än så.

Hämtat från Alf Henrikssons citatsida http://www.livet.se/ord/k%C3%A4lla/Alf_Henrikson som innehåller många tänkvärda små betraktelser över livets förtretligheter och godhet.

Även om Gubben i Kalmar inledde med dela glädje är dubbel glädjekan man inte komma ifrån att skadeglädje är den bästa glädjen.

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/05/16 :  18:54:34  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Ledig i nästan en vecka.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/16 :  19:56:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Retar du upp dig på ting som är små, så är du väl inte större än så.

Precis min tanke när jag ser alla människor förvandlas till LSD-trippande ugglor bara för att jag går barfota. Många människor måste leva fruktansvärt torftiga liv.

Konstigt nog gör det mig glad att se folk förvandlas till LSD-trippande ugglor. Det vore skoj att filma folks reaktioner, för att kunna visa upp det på tuben... Det är väl en viss del skadeglädje inblandat i det hela.

Edited by - Circlomanen on 2012/05/16 19:58:58
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/16 :  20:27:31  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
....inte komma ifrån att skadeglädje är den bästa glädjen.
quote:
Det är väl en viss del skadeglädje inblandat i det hela.

Näääää.......skadeglädje.......andra människors olycka är väl
inget att vara glad över.

Men samtidigt finns det i oss alla en känsla för rättvisa. Som
kan utmynna i "skadeglädje". Men då känner vi oss glada för
att rättvisan "hinner upp" personen i fråga.

Men jag ska berätta var som gjorde mig glad idag.
Ja, ja, ledigheten förstås, men jag får lyssna på Näktergalen
när jag går till "kneget".
Näktergalen och Koltrasen sjunger ikapp på morgonen och förgyller
tillvaron för en "Gubbe i Kalmar".

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2012/05/16 20:31:06
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/05/16 :  20:52:49  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Näääää.......skadeglädje.......andra människors olycka är väl
inget att vara glad över.

För guds skull, hoppas ingen tar mig på allvar.

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/16 :  21:39:47  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Nädå, det är lugnt!

Det var nog jag som "spetsa till det" lite.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/05/16 :  22:47:19  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Det gläder mig.
Vi måste hålla humöret uppe i tråden.
14 grader i vattnet. Snart kan man bada. Ja, eller åtminstone ta sig ett snabbdopp.

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/17 :  08:59:01  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

En positiv inställning är den bästa "drivkraften", oavsett
vad man ska göra.

Men glöm inte att ta en fikapaus mellan varven. Hitta denna
nyhet på Ekot i morse:

quote:
Några koppar kaffe om dagen förlänger livet
Uppdaterat: kl 07:35 , Ekot 2 kommentarer Dela

400 000 personer studerades. Äldre människor som dricker några koppar kaffe om dagen löper mindre risk att dö under de följande 14 åren än de som inte dricker kaffe, visar en studie.

I synnerhet verkade kaffe kunna kopplas till minskad risk att dö av hjärtfel, stroke, infektioner och olyckor, skriver forskarna i tidskriften New England Journal of Medicine.

Forskarna skriver dock att rönen ska tolkas med försiktighet, eftersom kaffekonsumtionen bara mättes vid ett tillfälle under perioden och alltså kan ha varierat med tiden. Det är också oklart vad i kaffet som ökar livslängden.

#8211; Vi vet att kaffe påverkar hjärnan, så det är möjligt att det spelar in. Eller kan det kanske ha effekt på skelettet, säger forskningsledaren Neal Freedman vid Nationella hälsoinstitutet i Rockville, Maryland.

Forskarna utgick från en studie angående kost och hälsa där vuxna i åldern 50 till 71 år intervjuades i mitten av 1990-talet. Deltagarna spårades sedan i register 2008 för att utröna hur många av dem som dött och av vad.

Sedan andra faktorer som rökning och alkoholintag vägts in visade det sig att män som drack mellan två till sex koppar kaffe om dagen löpte tio procent lägre risk att dö under de år studien gjordes jämfört med icke kaffedrickare. För kvinnorna minskade risken med 16 procent.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000