HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 konstanta ominstallationer av spotify!!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2011/05/18 :  21:20:43  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Hej. Jag har gratisversionen av spotify, och använder denna främst till att söka och lyssna på ny musik. Jag är kanske inne och lyssnar 1-5 gånger per månad, men börjar tröttna.
När jag kanske hittar en timma som jag tänkt ägna mig åt detta nöje, måste jag allt som oftast lägga 10-15 minuter på att ominstallera Spotify för att få det att funka. Det räcker inte med att logga ur och logga in igen, jag måste göra en ominstallation.

Funkar Spotify så för alla, eller är det något som sköts automatiskt för er som använder spotify mer kontinuerligt? Om så är fallet är det ju ytterligare en anledning att äga fysiska skivor, om inte, vad är det som händer?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/05/18 :  21:33:04  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Jag har Premium men använder det ändå inte så jättemycket, i synnerhet inte på min bärbara dator. När jag skulle logga in nu fick jag göra en ominstallation, det händer då och då. PÅ en dator där jag använder Spotify oftare är det sällan jag behöver göra ominstallation.

För mig tog det mindre än 5 min att ladda hem och installera om. Ett av tricken (om man kör Windows) är att man måste avsluta Spotify i Aktivitetshanteraren (Ctrl+Alt+Del) innan man startar installationen, annars måste man starta om datorn innan man kan starta installationen.

Jag var just in och avslutade mitt Premium-konto. Anledningen är att jag fick 6 mån Premium när jag köpte en iPhone 4 och kom inte på nåt sätt att lägga in detta utan att först byta till gratis Spotify och sedan uppgradera till Premium. Smidigt system....

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/05/18 :  21:37:30  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det händer att programmet uppdaterar sig självt när man startar det, men jag har aldrig varit med om att jag behövt installera om det. Jag har kört både gratis och betal. Det har gått persioder där jag inte öppnat programmet särskilt ofta och det har aldrig vållat några problem.

Däremot hände det här igår:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41819&whichpage=942#978739

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/05/18 :  21:41:20  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Ett av tricken (om man kör Windows) är att man måste avsluta Spotify i Aktivitetshanteraren (Ctrl+Alt+Del) innan man startar installationen, annars måste man starta om datorn innan man kan starta installationen.

Det där tror jag inte riktigt på. Däremot så måste man avsluta det från systray/utrymmet vid klockan. Att klicka i krysset upptill i fönstret avslutar inte programmet. Har man inställt så att Windows döljer ikoner så kan man förstås tro att man stängt av programmet, men så är inte fallet.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2011/05/18 :  21:50:27  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
quote:
Det händer att programmet uppdaterar sig självt när man startar det, men jag har aldrig varit med om att jag behövt installera om det. Jag har kört både gratis och betal. Det har gått persioder där jag inte öppnat programmet särskilt ofta och det har aldrig vållat några problem.

Däremot hände det här igår:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41819&whichpage=942#978739


Tack ztenlund. Skall omedelbart titta i inställningarna.

quote:
Däremot så måste man avsluta det från systray/utrymmet vid klockan.


Medveten om detta. Måste stängas på det sättet för att det skall gå att ominstallera. Jag har aldrig behövt gå in i aktivitetshanteraren för att avsluta programmet (andra däremot. )

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/05/18 :  21:53:11  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Jo, det händer rätt ofta att det uppdaterar sig självt, men ibland blir det ett rosa fält längst upp där det står att jag antingen ska ladda hem och installera om programmet eller logga ut och in igen. Ibland räcker det då att logga in igen för att installationen ska starta automatiskt, idag var dock en sån dag då jag fick ladda hem och installera om.

Det är mycket möjligt att man kan stänga programmet på den ikonen, jag hade bara inte kommit på den möjligheten. Tidigare så har jag alltid startat om innan jag startat om installationen, för ett tag sen kom jag på att jag kunde avsluta från Aktivitetshanteraren; för att spara lite tid. Ska prova ditt tips nästa gång!

Det där med att den börjar leta musik på datorn märkte jag också, och det var ju en tråkig grej. På mina bärbara gick det rätt fort då jag inte har nån musik på den, ändå hittade den tre låtar! På min stationära (HTPC) har jag massor av musik och vill inte råka ut för det här. Finns det något sätta att stoppa processen?

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/05/18 :  21:56:02  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Kom på en annan irriterande sak: Sen en tid tillbaka så startas Spotify i minimerat läge på mina datorer, så att jag måste klicka på det i aktivitetsfältet innan jag får upp fönstret. Fler som råkat ut för det?

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2011/05/18 :  22:04:54  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Kör Mac och har aldrig haft några problem med något, nu är den inne på service så jag kör min gamla Windowsburk. Inte heller där är det några problem bortsett från själva Windows då förstås.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/05/19 :  07:45:10  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Spotify Premium på ett antal datorer, Mac och PC blandat. Även Linux där det var lite trixigare att installera. Installerad på Iphone/Pad/Touch.
Aldrig någonsin har Spotify bett om ens en omstart. Visst, var tredje månad eller nåt så dyker "nu har jag uppgraderats, programmet startas om"-dialogen.

Så jag misstänker att det förmodligen bottnar i håt helt annat än Spotify-klienten...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/05/22 :  17:04:27  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Startade Spotify på min HTPC igår och även på den krävdes en ominstallation av programmet. Det var mindre än en vecka sedan jag hade igång det på den, både mina datorer kör Win7.
Funkade alldeles utmärkt att stänga på ikonen i systray före installation. Sen när jag startade programmet så stängde jag ner den vita rutan som kom upp och gick till inställningarna och tog bort att den skulle leta efter musik i datorn. Funkade också bra för att slippa få musik på datorn i Spotify. Tack för tipsen ztenlund!

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2011/05/22 :  17:26:41  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Har heller aldrig varit med om det. Och det är inget som skall behöva hända. Det är nåt som inte stämmer för er som råkar ut för det...
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2011/05/22 :  17:42:28  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Då verkar det som det inte är spotify i sig själv som är problemet, enligt vad ni skriver, utan något annat i datorn, eller möjligtvis sfs. Får se hur jag går vidare. Tack för inputen.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2011/05/22 :  19:46:06  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Kan eventuellt vara så enkelt att istället för ikonen att starta Spotify har du fått dit ikonen för att installera det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000