Author |
Topic |
|
supinum
Starting Member
4 Posts |
Posted - 2011/05/14 : 10:42:18
|
Som jag skrev för 6(!) år sedan, har jag ett par MiniRingar. Jag har dom fortfarande och kan inte med att kassera dom. Jag fick ingen reaktion förra gången men tänker att jag måste försöka igen.
Finns här ingen som har några råd att ge?
/mvh David S, numera i Åmål |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2011/05/14 : 18:38:47
|
quote: Finns här ingen som har några råd att ge?
På detta forumet finns kompetens.....helt kart.
Men jag har själv sökt på webben: "MiniRingar" "Martin Perssons" "Martin Perssons fabricering"
Men utan någon träff....ja förutom denna tråden....alltså.
Har Du mer uppgifter på högtalarna? Sökbara uppgifter?
|
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
|
|
Tomas J
fd _T_
1550 Posts |
Posted - 2011/05/14 : 19:19:15
|
Börja med att ta loss elementena och kolla om det finns något modellnamn eller siffror på dem på baksidan, har man tur så kan det stå någonting och då blir det genast lättare att leta!
Även delningsfiltret är det lättare att avgöra om det behöver bytas eller inte om man ser hur det är uppbyggt och villka komponenter man har använt ifrån början! |
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera! |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2011/05/14 : 19:35:02
|
Tomas J@
Säger inte delningsfiltret en del om själva högtalarelementet? Det kanske vore idé att låta supinum att dokumentera filtret och redovisa det.
|
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
|
|
Tomas J
fd _T_
1550 Posts |
Posted - 2011/05/15 : 00:06:31
|
Nja, nu är väl inte jag så värst insatt i just det, men delningsfrekvenserna får man ju ut, men det behöver ju inte nödvändigtvis säga något om elementens parametrar.
Men jag tror ändå att man bör plocka loss och kika lite, lite bilder skulle säkert underlätta också, inte minst för att det är roligt att se vad det är för en högtalare =) |
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera! |
|
|
Tomas J
fd _T_
1550 Posts |
|
|
Topic |
|