HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 renovera miniringar II
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

supinum
Starting Member

4 Posts

Posted - 2011/05/14 :  10:42:18  Show Profile Send supinum a Private Message  Reply
Som jag skrev för 6(!) år sedan, har jag ett par MiniRingar.
Jag har dom fortfarande och kan inte med att kassera dom. Jag fick ingen reaktion förra gången men tänker att jag måste försöka igen.

Finns här ingen som har några råd att ge?

/mvh David S, numera i Åmål

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/05/14 :  18:38:47  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
Finns här ingen som har några råd att ge?

På detta forumet finns kompetens.....helt kart.

Men jag har själv sökt på webben:
"MiniRingar"
"Martin Perssons"
"Martin Perssons fabricering"

Men utan någon träff....ja förutom denna tråden....alltså.

Har Du mer uppgifter på högtalarna? Sökbara uppgifter?

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2011/05/14 :  19:19:15  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Börja med att ta loss elementena och kolla om det finns något modellnamn eller siffror på dem på baksidan, har man tur så kan det stå någonting och då blir det genast lättare att leta!

Även delningsfiltret är det lättare att avgöra om det behöver bytas eller inte om man ser hur det är uppbyggt och villka komponenter man har använt ifrån början!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/05/14 :  19:35:02  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Tomas J@

Säger inte delningsfiltret en del om själva högtalarelementet?
Det kanske vore idé att låta supinum att dokumentera filtret
och redovisa det.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2011/05/15 :  00:06:31  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Nja, nu är väl inte jag så värst insatt i just det, men delningsfrekvenserna får man ju ut, men det behöver ju inte nödvändigtvis säga något om elementens parametrar.

Men jag tror ändå att man bör plocka loss och kika lite, lite bilder skulle säkert underlätta också, inte minst för att det är roligt att se vad det är för en högtalare =)

Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2011/05/15 :  00:23:38  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jag hittade detta på systerforumen, det kanske kan hjälpa något, det namedroppas en del modellbeteckningar för elementena, kanske något av dem kan stämma?

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=27707&highlight=martin+persson

http://www.carlssonplanet.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=1414

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000